ACN Barcelona.-Adif ha aprovat el contracte d’adjudicació de les obres per implantar la nova senyalització, les telecomunicacions fixes i el sistema de Gestió de Tràfic Ferroviari Europeu (ERTMS de nivell 2) als trams de Manresa-Barcelona de la línia R4 nord i Barcelona-Sant Vicenç de Calders de la línia R2 sud de la xarxa de Rodalies. El contracte té un import de 90 milions d’euros i l’ha guanyat la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Siemens Rail Automation i FCC Industrial e Infraestructuras energéticas. El termini d’execució estimat és de 72 mesos, 24 dels quals seran per l’execució de les obres i 48 per al manteniment posterior.
L’objectiu de les obres, segons ha indicat Adif, és millorar “la fiabilitat, la qualitat i l’eficàcia del servei mitjançant la implantació de nous sistemes d’última tecnologia”. De fet, el sistema ERTMS és el que es fa servir en les línies d’alta velocitat, i també s’està instal·lant en el tram l’Hospitalet de Llobregat-Mataró. És plenament interoperable i permet “augmentar substancialment la capacitat de transport del sistema al reduir els intervals entre els trens en circulació i disminuir els costos d’explotació”.