El diari L’Indépendant de Perpinyà denuncia avui a la portada de la seva edició en paper que Perpinyà perdrà connectivitat amb Barcelona. El titular de portada és contundent: “TGV a Barcelona: cada cop pitjor per Perpinyà”. El diari rossellonès explica que “a partir de l’11 de desembre només hi haurà dos viatges d’anada i tornada possibles cada dia entre les estacions de Perpinyà i Barcelona”. El motiu d’aquesta reducció dels trajectes entre les dues ciutats catalanes és, segons assenyala el diari, “la ruptura de relacions entre SNCF i Renfe” a causa de la competència d’aquestes dues companyies estatals.
El febrer de 2022 SNCF va anunciar que aquest desembre finalitzaria l’acord de cooperació entre les dues companyies iniciat l’any 2013 per impulsar els trens internacionals d’alta velocitat entre els dos estats. SNCF va anunciar la finalització de l’acord en considerar que aquests serveis no eren rendibles i un dels seus directius va verbalitzar que l’empresa “no vol seguir perdent-hi diners”. Alhora, les dues empreses s’han acabat convertint en competidores. L’empresa francesa va introduir els seu servei Ouigo per oferir el trajecte entre Madrid i Barcelona, mentre que Renfe ha anunciat la seva intenció de operar pel seu compte amb trens d’alta velocitat a França i la seva voluntat de fer la competència als francesos a l’Eurotúnel del Canal de la Mànega, que connecta Londres amb el continent europeu.
El trajecte d’alta velocitat entre Barcelona i Perpinyà dura 1 hora i 20 minuts, connectant ràpidament les dues ciutats. Actualment s’ofereixen quatre trajectes diaris quan, amb aquest trencament de les col·laboracions entre les dues operadores estatals, el servei quedarà reduït a la meitat.