La decisió es va adoptar a la reunió que va mantenir el màxim òrgan del Grup Volkswagen la setmana passada, després que ja s’hagués decidit en el seu moment que el vehicle es fabricaria amb marca Seat. Ara només quedava el tràmit d’adjudicar el nou producte a la fàbrica barcelonina. L’anunci es produeix després de l’acord tancat per la direcció i els sindicats de Seat per reduir la plantilla de manera voluntària en 1.500 treballadors en el termini de tres anys, fet que farà disminuir l’edat mitjana dels treballadors.
El termini perquè els treballadors de Seat s’acullin a les mesures voluntàries finalitza aquest dijous, dia 10, després d’un mes de termini de consultes. El president del comitè intercentres i màxim responsable de la secció sindical d’UGT, Matías Carnero, ha explicat a Europa Press que les expectatives de nombre de treballadors voluntaris “s’aniran cobrint” i fins i tot “es podrien superar”.
Les avantatjoses condicions en el cas de les prejubilacions per als treballadors majors de 58 anys està fent que aquest sigui un dels col·lectius que més s’apuntin al pla, tot i que s’espera que “l’últim estrebada” es produeixi “entre avui i demà”, segons Carnero. Les excedències i les baixes voluntàries també han tingut una bona acollida.
La nova berlina, que té certa similitud amb l’Audi A-4, començarà a produir-se a finals del 2008. Prèviament, aquest any començarà la producció a Martorell de l’Altea XL, un tot terreny urbà, amb la previsió de fabricar-ne unes 4.000 unitats el 2007.
El grup Seat té una plantilla de 16.000 treballadors, dels quals 11.000 correspon directament a Seat SA.