O’Brian, que presentat els resultats anuals de la companyia a Madrid, ha desplegat la filosofia de la seva companyia –immersa en el que denomina ‘guerra de preus’ amb les seves competidores- en ser preguntat si considera positiu que la Generalitat gestioni els aeroports catalans.
Segons el director d’Operacions de l’aerolínia irlandesa, ‘la competència és la clau del creixement econòmic’ i per tant, ‘com més competeixin els aeroports els uns amb els altres’ i ‘com més interès existeixi per part de les autoritats locals en el seus propis aeroports, millor’. El més desitjable –ha dit- és ‘competir amb més vigorositat, així que la resposta és que sí’.
En referència a les preguntes de l’ACN, O’Brian també ha apuntat que tot i que AENA ha fet una ‘bona feina’ en els últims anys -fins i tot si se la compara amb d’altres gestors estatals europeus- actualment ja ‘no hi ha substitut per a la competència’ que és l’element que realment impulsa el creixement econòmic i el desenvolupament de les companyies i dels aeroports.
Creixement a Girona i Reus
En la roda de premsa de presentació dels resultats de la companyia tan O’Brian com la directora de Màrqueting i Vendes per a l’estat espanyol i Portugal, Maribel Rodríguez, han apuntat que la companyia preveu creixements ‘espectaculars’ tan a l’aeroport de Girona, on disposarà de nou avions i un mínim de 49 rutes, com al de Reus.
Pel que fa a Reus, Rodríguez ha apuntat que es tracta d’un aeroport ‘molt interessant’ que “té capacitat perquè hi siguem”, i on Ryanair i els seus responsables “estan tractant els temes més estructurals i de les necessitats que tenim per operar allà” perquè hi puguin haver “dos o tres avions alhora”. En definitiva, segons Rodríguez, Reus és “un gran candidat a convertir-se, algun dia en base d’operacions”, la qual cosa “implicaria que hi poguessin haver dos o tres avions dormint”.
Es tracta d’una possibilitat que, segons Rodríguez, en cap cas es faria realitat de forma immediata i que, en definitiva, depèn del creixement de l’aeroport. Qualsevol increment de les operacions a Reus en aquesta línia –ha afegit- passa perquè acabin els treballs i Ryanair estigui en disponibilitat a nivell d’aparells. Unes manifestacions que coincideixen amb les que ha ofert el director d’Operacions de Ryanair, David O’Brian, que ha apuntat que el creixement a Reus dependrà de les noves instal·lacions.