Edició 2477

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 07 de maig del 2025
Edició 2477

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 07 de maig del 2025

Mas creu que el Govern “gasta pels descosits” i insisteix en demanar una cimera pel finançament

|

- Publicitat -

Mas ha fet aquesta denúncia després que el conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, assegurés que els ingressos de la Generalitat el 2007 van caure un 5,6% per efecte d’un model de finançament massa vinculat a l’activitat immobiliària. Mas ha criticat la ‘disbauxa en la despesa’ producte d’un Govern ‘inflacionista’ que ‘gasta pels descosits’.

Publicitat

En aquest sentit, ha posat com a exemple el fet que, del 2003 al 2008, el número de funcionaris ha passat de 126.510 a 178.948. CiU assegura que, a banda dels nous metges i mestres contractats, ‘hi ha més de 4.500 funcionaris nous contractats pels serveis centrals dels departaments’. Pel que fa a alts càrrecs, la federació nacionalista ha dit que s’han passat dels 149 del 2003 als 236 del 2008, i personal de confiança eventual, de 227 a 323.

Mas ha exculpat Castells d’aquesta ‘inflació de càrrecs’ i ho ha atribuït a la voluntat de les formacions del Govern de ‘voler col·locar la seva gent’, fet que genera un ‘augment de la despesa estructural’.

Sobre finançament, Mas ha apostat per un acord entre el Govern i CiU per negociar ‘amb força’ el nou finançament. En aquest sentit, ha insistit en reclamar que el president de la Generalitat, José Montilla, convoqui una cimera de tots els partits catalans abans de la investidura de José Luis Rodríguez Zapatero com a president del govern espanyol per fixar una ‘posició catalana’ que defineixi ‘unes idees clares’ i una actitud ‘ferma de negociació’.

Mas ha denunciat que Montilla ‘no vol agafar el timó’ de la negociació. El líder de la federació ha demanat a l’executiu que ‘no actuï de la mateixa manera, ni amb la mateixa frivolitat, en la negociació del finançament que com ho ha fet en la qüestió de l’aigua’. Així, ha demanat ‘menys imprevisió’ i superar la ‘paràlisi’.

Acusació al PSC

El president de CiU ha denunciat que els socialistes han ‘amagat dades’ quan han estat dolentes. Mas considera que ha estat ‘enganyar’ i que ‘no és una manera transparent ni democràtica de fer les coses’. Mas també ha criticat el ministre d’Economia, Pedro Solbes, per fer ara ‘revisions a la baixa’ de les taxes de creixement, just després del 9-M, i ha assegurat que la Generalitat disposava de les dades que va fer públiques aquest dijous i no les va voler fer públiques perquè ‘demostren la mala eficàcia en la seva gestió’.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí