La Ministra Magdalena Álvarez va signar un conveni que dessagna els fons del ministeri i impedeix el desdoblament de la N-II
Si en cinc anys d’aplicació del conveni la xifra que reclama ABERTIS puja a més de 1.000 MEUR, imagineu el que pot arribar a pujar fins a l’any 2021, data de finalització de la concessió de l’AP-7, si la davallada de transit segueix endavant la xifra pot arribar als 3.000 milions d’euros. Cal tenir en compte que la compensació del darrer any 2012 és ja de més de 310 MEUR en un sol any, el conveni creix a ritme exponencial.
Si el desdoblament de la N-II estigués fet les compensacions serien encara molt més elevades
Aquest és el veritable motiu del no desdoblament de la carretera de la vergonya, tot són problemes, obres inacabades, no adjudicades, tot són excuses per retardar el màxim i poder estalviar alguns milions. Des del directe!cat ho vam denunciar ja fa mesos i ara amb les xifres a la má es confirma el desastre del conveni signat per Magdalena Álvarez.
El Conseller Nadal va caure a la trampa i va signar un conveni de característiques similars amb ABERTIS per l’ampliació de la C-32 a Palafolls
Tres anys més tard i malgrat que ja es coneixien els primers resultats negatius del conveni amb Foment, el conseller Nadal en va signar un de semblant, amb les mateixes característiques i adaptat a la petita ampliació de l’autopista del Maresme. En tant sols tres anys d’aplicació el deute reclamat per ABERTIS ja és de més de 52Meur, 11 milions dels quals en el darrer any.
Els convenis d’ABERTIS amb Foment i la Generalitat són inassumibles i tenim tot el dret a denunciar-los per abús de posició
Resulta que les retallades afecten a treballadors, a l’ensenyament, a la sanitat i no a les grans empreses que per la seva situació de privilegi poden enganyar a les administracions, tenen els millors advocats i en treuen profit de polítics poc fiables i poc seriosos, seria just que les retallades també afectessin a les grans empreses que abusen de l’administració, seria raonable i just denunciar aquests convenis per estalviar diners i costos socials a les administracions i, sobretot, als ciutadans.
A la Generalitat i, sobretot, al Ministeri de Foment li sortiria molt més a compte subvencionar els peatges de la C-32 i de l’AP-7 per augmentar el transit per aquestes autopistes i reduir els diners que han de pagar any rere any a ABERTIS.
Escàndol “nade in Spain”: Per l’any 2012, el Ministeri de Foment haurà de pagar 310 milions d’euros de compensació a ABERTIS, és a dir l’empresa ingressarà més euros gràcies a Magdalena Álvarez que no pas per la recaptació dels peatges