La convicció que el contagi de la Covid-19 es produeix per aerosols ha portat al transport públic a demanar als usuaris que no parlin mentre viatgin. El diversos operadors, amb RENFE, AMT i FGC estan senyalitzant els combois per advertir-ho. FGC va una mica més lluny i els ha rebatejat com “Tren del silenci” i comptaran en els diferents vagons amb adhesius amb pictogrames –tant a l’interior com a l’exterior- per tal que els usuaris puguin identificar clarament la recomanació de mantenir silenci i reduir la interacció social.
A banda de les línies Barcelona-Vallès, Llobregat-Anoia i Lleida-la Pobla, la senyalització també s’estendrà als cremalleres de Núria i Montserrat. “Es tracta d’una nova iniciativa per fer més segur el transport públic i reduir la probabilitat de contagi”, ha avalat el president d’FGC, Ricard Font.
Mòbils en silenci, evitar trucades i música amb auriculars
Per aconseguir el silenci, als usuaris també se’ls demana la seva col·laboració i compromís en aspectes com dur els dispositius mòbils en silenci, evitar mantenir converses telefòniques i, en el cas d’escoltar música o fer servir algun dispositiu electrònic, utilitzar auriculars i abaixar el volum. En el cas que no es respectin aquestes indicacions, el personal d’FGC demanarà la col·laboració dels viatgers. “Es tracta només d’una recomanació, però va en la línia de donar més tranquil·litat i seguretat a l’usuari. I també de fer més agradable el seu viatge”, ha continuat Font.
De 12-13 denúncies diàries per no portar mascareta a “anecdòtic”
“Durant els primers dies hi havia de 12 a 13 denúncies diàries a usuaris per no portar mascareta, però des de fa unes setmanes les sancions són anecdòtiques. La gent compleix estrictament i té una actitud totalment responsable”, ha comentat Font. “Vull felicitar FGC per aquesta iniciativa de trens del silenci i aplaudir igualment la resta d’operadors del transport públic amb iniciatives similars”, ha afegit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. “Són mesures per fer del transport públic un espai més segur, tot garantint la mobilitat”, ha constatat Calvet, que ha tornat a reiterar en la necessitat “d’allargar l’hora punta” i així evitar les aglomeracions.
“El que ens hauríem de plantejar com a societat és com aplanar l’hora punta, amb la possibilitat d’entrar més tard de les 9 hores en centres laborals i educatius”, ha insistit el conseller de Territori i Sostenibilitat. “Així aconseguiríem que l’ocupació al transport públic fos més que acceptable pel control de la pandèmia”, ha conclòs Calvet.