Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024
Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024

Alcaldessa, es queixava de La Vanguardia quan la va regar amb 2,9M€?

|

- Publicitat -

Fa dues setmanes l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va anunciar que aprofitaria la plataforma de Youtube per anar explicant com viu les darreres deu setmanes fins a les eleccions municipals.

Publicitat

En el tercer vídeo, publicat ahir, més enllà de carregar contra Vox, celebrar l’acte que va organitzar el cap de setmana passat ‘A Barcelona l’amor guanyua l’odi’ i posar la mel als llavis amb el cara a cara organitzat per La Sexta amb Manuel Valls, Colau va carregar contra els mitjans en general i La Vanguardia en concret.

Sembla que a l’espai dels comuns i Podemos hi ha una ferma aposta per victimitzar-se del tractament informatiu, i podem coincidir amb què, sobretot el govern Colau, no ha gaudit d’una legislatura tranquil·la amb una oposició que en bloc ho tombava tot i uns mèdia que els acompanyaven.

El problema d’aquesta crítica que ahir va disparar contra la capçalera del Grup Godó és que hi ha 2,9 milions d’euros de publicitat institucional de l’ajuntament que invaliden el seu argument.

L’alcaldessa es va presentar a les municipals del 2015 assegurant que volia -i podia- canviar-ho tot, però malauradament no ha pogut ser. I dic malauradament perquè és una llàstima que una formació que actua en pro dels drets socials tanqui el seu mandat amb un augment del 40% del preu del lloguer en els darrers cinc anys, els desnonaments per sorpresa s’hagin multiplicat per sis en un any, la inseguretat s’hagi instal·lat com el principal problema de la ciutat i el nombre de furts i robatoris violents creixi un 19%.

No només la situació social no sembla haver variat gaire durant el seu mandat, sinó que això en el marc concret dels mitjans de comunicació es reprodueix exactament igual. Colau ha seguit prioritzant la publicitat institucional als dos grans grups de comunicació de sempre: el Grup Godó i el Grupo Zeta es van endur quasi el 60% dels 9,5M€ (2,4M€ i 2,7M€ respectivament) gastats en publicitat per l’Ajuntament de Barcelona el 2016. El 2017, el Godó va rebre 2,9M€ i Zeta 2,7M€.

Per molt que hagi intentat compensar aquesta aposta casposa per la premsa de sempre amb l’ajuda a El Crític, amb una mitjana 248€ de publicitat per cada 1.000 lectors, és una pena que no hagi decidit ajudar a la professionalització de les revistes dels barris que informen detalladament de què passa als seus veïns.

La crítica que fa Colau a La Vanguardia és injustificada. Sí, som en campanya electoral i toca aixecar el puny i mirar amb recel als poderosos. Però amb una legislatura on ha regat amb tants milions a la capçalera del Grup Godó, ha adjudicat serveis socials a constructores filials de Florentino Pérezo i ha subvencionat amb 60.000€ la Fundació Codespa, qui té com a president d’honor a Felip VI i un pressupost de 6-8M€… Podia canviar les coses i ha preferit conservar els espais de poder.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut