Els emplets del control de seguretat a l’aeroport del Prat fan vaga indefinida a partir de demà divendres. Demanen, entre d’altres, cobrar un euro més per hora i places gratuïtes d’aparcament a l’aeroport. No sembla res de l’altre món, però no han arribat a cap acord amb l’empresa, Trablisa. Fa dos anys eren els treballadors d’Eulen, fent les mateixes tasques. I ara, amb una altra companyia havent-se fet amb el servei, estem igual. A partir de demà, podrien haver-hi escenes tan dantesques com les de 2017, amb gent esperant hores a la cua de seguretat, gent perdent el vol… Aquestes imatges, però, es van viure i es viuran al Prat. No a Barajas. Fa un parell de setmanes, eren els treballadors de terra d’Iberia els que decidien fer vaga només al Prat, i no a Madrid. I ells mateixos explicaven el perquè: amb una quantitat de passatgers gairebé igual, a Barajas hi ha 3.500 treballadors d’Iberia, i a Barcelona, 2.000, que fan moltes més hores extra. Què estrany! Les dues infraestructures, separades per només 5 milions de passatgers, estan gestionades per les mateixes mans, Aena. Però resulta que Madrid funciona millor i hi ha menys vagues. Quina novetat.