Edició 2374

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 24 de gener del 2025
Edició 2374

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 24 de gener del 2025

Treballar pel lideratge de Vic

|

- Publicitat -

La que ha de ser la capital de l’Associació de Municipis per a la Independència ha tornat a fer una demostració de força per poder erigir-se com un referent a nivell català, aquests dies d’inici de desembre amb el Mercat Medieval. Les crítiques que li va caure a l’Ajuntament per fer-lo entre setmana sembla que, a nivell d’assistència, han quedat poc fundades, ja que s’ha arribat als 300.000 visitants –registres similars als d’altres edicions. Més enllà de les paradetes, dels diners que ha deixat la riuada de gent a l’economia local, el més important és que la ciutat té projecte: té clar amb què es vol diferenciar de la resta, té clara quina és la seva identitat. Ara, només ha de saber-lo fer evolucionar.
 
L’èxit de les fires i mercats de Vic fan que la ciutat pugui teixir un projecte propi de projecció pública a través del comerç, sigui amb el tradicional Mercat del Ram, el cada vegada més professionalitzat Mercat de Música Viva (MMVV) o, ara mateix, el massificat i conegut Mercat Medieval. Tres fires bàsiques en tres moments de l’any (Setmana Santa, estiu i Nadal) que es complementa amb d’altres de menors, però també característiques, com la fira d’antiguitats. Una ciutat que sap estructurar bé el seu programa de fires és una ciutat viva, que pot exercir de pol d’atracció per l’entorn i es referma en el sentiment de capitalitat. La qüestió és en saber fer-les evolucionar, saber donar cada any un sentit diferent a la festa per anar-les hibridant poc a poc i mantenir-ne l’expectació per part de l’assistent. El MMVV ha fet aquesta evolució, sobretot anant a buscar una vessant més professional. Ara, els toca a les altres dues, per no perdre el fil de la modernitat.
 
La societat líquida demana canvis constants. Aquest any, m’he passejat novament per les paradetes del Mercat Medieval i, ara per ara, comença a ser més del mateix tot i tenir, per mi, un encant especial cada any que hi vas. Potser, perquè un estima massa la terra i n’és poc crític. Entenc que l’estat de l’economia marca restriccions pressupostàries, però l’enginy pot suplir bona part dels diners que un es pot gastar amb un espectacle professional. El Mercadal V.O, que fins i tot té el seu sentit aplicat a l’ensenyament primari i l’han visitat 8.000 persones, o l’enaltiment als oficis que s’ha fet aquest any són una bona aportació. La innovació no pot parar-se, ja que és la clau per mantenir activa la societat civil, per crear una marca de ciutat pròpia que s’adapti als temps, que entengui les necessitats de la seva societat de referència, que reforci aquest sentit de lideratge de la ciutat de Vic.

Publicitat

Opinió