El full de ruta del consum, prostituïda a canvi percentatges de vendes i dels multi milionaris beneficis de les grans multinacionals i o grans empreses.
Ens sotmeten a un consum controlat per ells, ben estudiat, van i tenen creats molts productes, petites modificacions, innovacions, etc, i a través d’eines de publicitat i o màrqueting, ens han inculcat la idea de consumir, en coses a vegades no del tot necessitem, i fa tinguem tants aparells que alguns no el fem servir.
Des dels VHS, DVD, DATA, CD, BLUERAI, etc, anys enrera cada producte durava molts anys, ara cada pocs en treuen innovacions, a la seva manera ens obliguen a un auto consum, de canvi productes massa sovint, abans era menys, però amb qualitat i bon servei post venda; ara cada dos per tres un canvi de productes, garanties encara gràcies sigui de dos anys per llei, etc.
Potser, realment, els grans poders, i o si més no, els governs de tot el món, haurien d’ajuntar-se en una gran associació mundial per la tecnologia, on defensar més els drets dels consumidors, obligacions de les empreses, controlar com promouen les vendes i com és el seu servei tècnic, qualitat del producte, i etc. Innovar no és desmuntar tot lo que ja existeix en dos dies, han de fer, que sobrevisquin les tecnologies antigues i no tant, i no deixar-les com obsoletes.