La Costa Brava, aquesta magnífica i encisadora porció de territori de la marina gironina, des de Portbou fins a Blanes -en què els seus meravellosos muncipis -malauradament alguns d’ells, molt “afectats” per l’especulació urbanística iiracional i una manca total planificació i ordenació el territori- formen part de tres comarques emblemàtique de Catalunya: L’Alt Empordà, El Baix Empordà, i La Selva. Doncs bé, vull dir que estic totament d’acord amb -l’esperit i la lletra- de la proposta – d’onze demandes- de les divuit entitats ecologistes reuunides a Pals (Baix Empordà) el passat dissabte quatre d’agost, i que van constituir la plataforma SOS Costa Brava.
A banda de tots aquests problemes de gruix que denuncien molt acuradament els ecologistes, una altra qüestió greu que no se’n parla massa és la desatrosa mobilitat de la Costa Brava; perquè considero que es té en compte molt poc el qui resideixen permanent (tot l’any) en aquest territori.. En aquest sentit només cal esmentar que la comarca del Baix Empordà és la única comarca de més de 100.000 habitants de Catalunya que no disposa de transport públic, a través del tren convencional . A més, manca molt intermobalitat, interconnectivitat entre el tren convencional (R11 i RG1) i les línies de bus. Cal tenir en compte que estacions del tren convencional com Portbou, Llançà, Vilajuïga, Figueres, Camallera, Flaçà o Caldes de Malavellaestan poc i mal aprofitades per tal d’exercir la funció de enllaç i comunicació amb traansport públic de l’interior i d’Europa (turistes) cap a el mar de la Costa Brava.
En síntesi, la riquesa humana, patrimonial i natutral de la Costa Brava s’ha de cuidar, més i millor, si no volen que esdevingui un veritable indret molt degradat i amb molt poca qualitat d e vida. La Costa Brava no pot crèixer més ni els habitatges poden ocupar més terreny, A més, té el deure de millorar molt la seva insostenible mobilitat. La Costa Brava , En qüestions de mobilitat té diverses assignatures pendents com són ; la millora de les interconnexions ferroviàries Portbou.Cervera de la Marenda, el soterrament del tren convencional de l’estació del centre de Figueres, l’anella ferroviària de les Gavarres i una molt millor coordinació entre el tren convencional (R11 i RG1 ) amb l’autobús .Tenim molta feina a la Costa Brava.