Davant l’allau de notícies negatives, tant des de l’àmbit polític com econòmic i ,sobretot, social m’agradaria comentar quelcom positiu : al final el seny s’ha imposat a la CCMA i s’ha pogut aturar l’externalització de la publicitat de TV3 i Cat Ràdio.
Aquesta és una bona notícia perquè beneficia al país en el seu conjunt . Ara i aquí ens calen uns mitjans radiofònics i televisius públics potents; no s’entendria que la publicitat passés a dependre d’uns grups privats que tenen uns interessos molt diferents del que puguin representar uns mitjans públics. Per altra banda, cal tenir molt present que els treballadors, tant de la Ràdio com la televisió pública catalana, sempre s’havien oposat a aquesta mesura, que sense cap mena de dubtes, afeblia aquests mitjans.
De fet, mantenir la publicitat dintre de la casa era/és una aposta estratègica bàsica de cara al futur . No podem oblidar que davant del moment polític que vivim a Catalunya, l’opció de l’externalització implicava, entre altres coses, claudicar davant d’uns grups de pressió que no són precisament massa ferms en defensa de la sobirania de Catalunya . No hi ha dubte, per sort, i gràcies a la pressió política i social s’ha pogut frenar una monumental atzagaiada : s’ha imposat el sentit comú .