El fet que el Sr. Pere Macias i Arau hagi estat nomenat -per l’executiu espanyol- com a coordinador de rodalies i regionals de Renfe de Catalunya considero que pot ser profitós,si, lògicament, es fan les inversions que toquen. Un servidor coneix el Sr. Pere Macias. Ha estat, com a mínim, dues vegades al meu poble ferroviari de Portbou. El Sr. Pere Macias, com enginyer, exalcalde d’Olot, exconseller de Transports de la Generalitat i assessor de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, és un bon/gran tècnic en mobilitat i transport ferroviari, que coneix bé el territori català -tant l’àrea metropolitana com les comarques i, especialment, les comarques gronines, i,sobretot, la zona ferroviària convencional transfronterera de l’Alt Empordà i/o Catalunya Nord (actualment molt abandonada pels poders públics ferroviàris de l’Estat Espanyol i l’Estat francès).
Un servidor considera que el Sr. Pere Macias podria donar un impuls a la problemàtica del nostre ferrocarril convencial/social que connecta amb l’Estat francès i Europa. Espero i desitjo que el Sr. Pere Macias podrà intentar millorar les interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda i, sobretot, fer possible que la RENFE i la SNCF dialoguin, parlin i solucionin els greus problemes de les interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda, els qual tenen unes recercussions molt greus, especialment en el tram gironi de les línies R-11 i RG1, però que afecten al bon funcionament del tren convencional entre Catalunya i la Regió d’Occitània.