Edició 2185

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de juliol del 2024
Edició 2185

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de juliol del 2024

Quatre raons per les qualsel mòbil revolucionarà el periodisme de la mateixa manera que ho va fer internet

|

- Publicitat -

Publicitat

Quant donarien els directors de mitjans digitals per tornar als anys noranta i poder prendre algunes decisions clau que llavors no es van prendre? El famós bolcat de continguts del paper al web, la desconfiança cap al nou mitjà, la lentitud a l'hora de prendre decisions… Tot això va entorpir el desenvolupament del mercat, amb conseqüències que encara estem pagant i que són clarament apreciables en les dificultats que tenen actualment alguns diaris digitals per ser rendibles.
 
A Poynter estan convençuts que l'impacte que va tenir internet en el periodisme es repetirà, encara que aquesta vegada arribarà de la mà dels dispositius mòbils. Per això, l'institut de periodisme recomana a les empreses de mitjans començar com més aviat millor a desenvolupar una estratègia orientada al mercat mòbil i aporta quatre “proves” que els canvis associats a l'ús generalitzat d’smartphones i tauletes, que ja han començat a produir, acabaran convertint-se sens dubte en una realitat.
 
1. Geolocalització i pagament per mòbil.De moment, els llocs de notícies s'estan conformant amb adaptar el seu disseny a l'accés a través del mòbil. No obstant això, l'estratègia ha de ser més àmplia, tenint en compte tecnologies com la geolocalització i el pagament a través del mòbil a l'hora d'implementar nous models de negoci. Combinades, aquestes dues tecnologies poden revolucionar el mercat de la publicitat de negocis locals. La publicitat podria portar als usuaris fins a les botigues més properes i amb la informació anònima obtinguda del pagament per mòbil es podrien extreure conclusions precises sobre l'efectivitat dels anuncis.
 
2. Les visites a través de dispositius mòbils comencen a superar les d'escriptori. 2013 serà l'any en què els mitjans en línia començaran a reportar que les seves visites a través de telèfons i tauletes comencen a superar les que arriben des d'ordinadors d'escriptori i portàtils. De fet, això ja està passant a les versions digitals d'alguns diaris com el Guardian, a certes hores del dia, i en grans plataformes d'internet com Facebook i Google.
 
3. Necessitat d'explotar noves vies d'ingressos.Els diaris digitals necessiten augmentar la seva rendibilitat i per això cal explotar la via dels ingressos a través de la publicitat en mòbils, cosa que fins ara no estan fent. Segons dades de eMarketer, entre Google i Facebook controlen en aquests moments el 70 per cent d'aquest mercat i estan desenvolupant tecnologies de recerques locals associades a la geolocalització contra les quals és molt difícil competir amb 'banners' tradicionals.
 
4. Les companyies tecnològiques ja són “mobile first”. Fa un any Google va anunciar un important cop de timó en la seva estratègia, que a partir de llavors ha estat orientada cap al mercat mòbil. Al cercador li van seguir altres grans companyies com Facebook, Yahoo o Twitter. Totes elles estan invertint a gran ritme, comprant empreses de tecnologia mòbil o reforçant els seus propis equips d'experts.
 
Que les empreses d'informació continuïn amb una estratègia 'mobile too' (simplement d'adaptació a la que ja tenen), mentre la resta del món aposta per orientar cap al mercat mòbil, recorda bastant al que ja va passar quan a finals dels noranta els periòdics obrien pàgines a internet per bolcar-hi els continguts que publicaven en paper.

Per 233grados / www.estanis.cat 

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut