Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de juliol del 2024
Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de juliol del 2024

Propers Comicis

|

- Publicitat -

Per els Propers Comicis
Crec que ja ens podem anar preparant i a l’hora prenent consciència , de que el PSC, no pugui estar ni tant sols a la oposició del govern de la Generalitat de Catalunya , en els propers comicis; Diu el Sr. Manel Nadal. amb un somriure de orella a orella , que l’anella ferroviària de les gavarres , d’aquí a 50anys , en podrem començar a parlar; aquesta demencialitat tant irrespectuosa envers als ciutadans de Catalunya , principalment als gironins , i mol especial per els empordanesos, crec que es mereix una reflexió per part de qui tingui la responsabilitat de vetllar per el futur de Catalunya i el seu benestar, i que faci evident el sentit comú.
En aquests moments que la crisi exigeix un sacrifici per part de tothom , crec que es moment de que el diner públic, (de tots els ciutadans), serveixi per crear llocs de treball procurant que sigui en els sectors que en un futur no massa llunya , han de ser la clau del desenvolupament econòmic i social del nostre país , i aquest , no es altre que el transport públic, i en especial el ferroviari , que ens a de permetre reduir el consum de petroli i de energies perjudicials per la integritat del planeta; els diferents governs , estan aportant diners a molts sectors, que els únics beneficiaris , son els que han col·laborat a provocar el desastre actual , deixant que moltes empreses i autònoms tanquin portes , augmentant el nombre d’aturats cada dia; tant la Diputació com les diferents cambres de comerç, els ajuntaments del sector afectat per la hipotètica, però desitjada anella ferroviària de les gavarres estan convençuts de la seva viabilitat, i de la necessitat de la seva construcció , com mes aviat millor.
Diu el Sr. Nadal , que el seu cost , seria de 2.000 milions d’euros , i que això no es viable; m’agradaria que expliques exactament la veritat del que ha costat ,i lo que queda per invertir en la anella del seu germà , el Sr. Joaquim , que tot i reconèixer la prioritat del transport ferroviari , , s’ha entestat en fer desviaments i autovies innecessàries , ( perquè de ben segur que si existís el servei ferroviari competent, no seria necessari esmicolar tant de territori), portant els problemes de un costat a l’altre ., com es el cas de Santa Cristina i Platja d’Haro , que fa 17 anys que sempre graten allà mateix , i cada estiu hi ha el mateixos problemes; ¿ quants llocs de treball es podrien recuperar , en la construcció de vagons i maquines de tren , i en la remodelacio dels existents, com també en la fabricació de les vies , i la electrificació del traçat, tenint en compta , que aquesta ampliació de xarxa ferroviària , s’ha de fer extensible a tot Catalunya?; ho es que tenim la obligació de comprar els vagons i les maquines a França o a Alemanya, o a Rusia , ara que ens hem fet tant amics?.
Màrius Viella                                   La Bisbal d’Empordà 3-3-2009

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut