Edició 2255

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 27 de setembre del 2024
Edició 2255

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 27 de setembre del 2024

Possibles reformes en els trens cremallera catalans

|

- Publicitat -
En els combois que circulen per la línia del Cremallera de Montserrat i per la línia del Cremallera de Núria, diuen que hi volen fer unes reformes en les cabines de conducció perquè, actualment, diuen que les i els maquinistes s’hi troben incòmodes. Es veu que s’hi ha ficat pel mig no sé quin estament de la Unió Europea que els hi ha clavat una elevada multa i, com no, també hi han ficat el nas els sindicats que a vegades tot o emboliquen.
I amb això què vull dir? Doncs que si s’han entestat en que hi ha d’haver-hi canvis a les cabines dels dos combois del Cremallera de Núria més els cinc combois del Cremallera de Montserrat, aquests canvis provocaran un malestar a molts passatgers.
Que no se n’adonen de la gran ximpleria que volen fer? A mi no em faran creure que en uns trajectes tan curts el/la maquinista s’hi trobi incòmode. El què passa és que s’han tornat mol “senyoritingos” i no volen que durant el trajecte els viatgers els hi preguntin coses. Què pretenen, anar tancats dins una urna de vidre perquè ningú els emprenyi? Doncs aquesta urna, un cop tancada la porta hermèticament, es podria omplir amb formol i que s’hi conservin allà dins pels segles dels segles! Què collons s’han cregut aquests i aquestes maquinistes? Que no tenen filles petites i fills petits que els hi agradi anar al davant de tot per veure bé la via quan pugen al cremallera, sigui el de Montserrat o sigui el de Núria?
Si la millora de les cabines comporta que s’hagin d’eliminar els dos seients que actualment hi ha al costat de la cabina de conducció tal com he llegit a la notícia, malament. Haver-ho pensat en el moment de construir els combois! No ara, que moltíssima gent ja està acostumada a anar asseguda al davant de tot del comboi.
S’han aturat a pensar en el mal emotiu i psicològic que poden fer a les persones, petites i grans, al no poder seure en aquests dos seients, des dels quals tan bé es veu la via del davant i el goig que fa veure el tren com puja muntanya amunt? Jo, per exemple, no pujo mai al Cremallera de Montserrat (ni al de Núria) si no puc seure als seients de davant al costat de la cabina de conducció: m’espero que en passi un altre. Direu que estic sonat; doncs no: perquè hi ha moltíssima gent que hi volen anar al davant: ja sigui només per poder contemplar millor el paisatge i el fantàstic creuament dels dos trens a mig camí; ja sigui per engegar la càmera de vídeo o de fotos i no aturar-la fins que s’és a dalt. Tant un com altre recorregut (el de Núria i el de Montserrat), són espectaculars i dignes de ser impressionats en una càmera de fotos o de vídeo.
Pensin-s’ho bé abans de fer una ximpleria com aquesta! Els trens de cremallera que pugen a Núria i a Montserrat, són pel gaudi dels qui paguem un bitllet per pujar-hi: no per la comoditat del maquinista! Home! Si el trajecte fos de més de 200 quilòmetres…!!! Però el recorregut del Cremallera de Núria és de 12’5 quilòmetres. I el del Cremallera de Montserrat de 5’2 quilòmetres. Amb aquestes curtes distàncies els i les maquinistes s’hi han de trobar incòmodes? Va ho me va! Són ganes de tocar els collons això, eh! No hi han pas de menjar-hi, ni cantar-hi, ni ballar-hi a dintre la cabina de conducció! Només s’han de limitar a menar el tren i posar atenció als senyals de la via i prou! Això és tan difícil i requereix un espai de grans dimensions? No toqueu els collons, home! No toqueu els collons! Que fins i tot una criatura podria menar el tren! Un parell de palanquetes i un parell de botons i el tren puja i baixa sol com aquell qui diu! Amb els automatismes que hi ha avui en dia! Bah!
Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut