A poc a poc, i amb la pressió dels Ajuntaments de la contrada, sobretot de l’Ajuntament de Portbou, dels usuaris i les associacions en defensa del transport públic com la PTP o Defensem el Tren de l’Empordà es van aconseguint més serveis ferroviaris pel territori altempordanès . De tota manera, és vergonyós que a Colera, Llançà i Vilajuïga s'hagin elevat les andanes i a Portbou no s’hagi fet res. Això és un problema greu perquè molta gent gran d’aquesta darrera població que vol accedir al tren no ho pot fer. A més, també és primordial lluitar, exigir més i millors interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera de la Marenda.
Cal que el transport públic arribi a tots els racons del país. És molt necessari no oblidar que més del 50% de la població de Catalunya no disposa de carnet de conduir; a més, avui en dia gran part de la població no pot comprar, ni molt menys mantenir, un vehicle privat. Cal blindar el que ja tenim, sobretot la part més feble; és a dir, el tren convencional en el seu tram entre Figueres centre i Portbou/Cervera de la Marenda; vinculat amb això cal millorar i augmentar les interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera de la Marenda. És indispensable, i totalment possible, que tots els trens de Rodalies Renfe de les línies R11 i RG1 arribin fins a Cervera de la Marenda, de la mateixa manera que tots el trens TER de la SNCF arribin a Portbou. De fet, hem d’emmirallar-nos amb països com Suïssa o Dinamarca quan parlem de mobilitat i transport públic. Des del meu punt de vista, el cotxe privat és com fumar, és quelcom que cada vegada està quedant més relegat als països del Tercer món. El transport públic és vital en tota societat civilitzada i que diu defensar l’estat del benestar. Hem de fer possible, amb grans dosis de voluntat política, que una persona que treballi de venedor pugui portar a terme, amb normalitat la seva feina amb el transport públic .