És del tot incomprensible, el fet que el tram de la N-II que va de la sortida pràcticament del terme de Fraga fins a Alfajarín, entre 100 i 105 quilòmetres, encara no hagi estat desdoblat i transformat en autovia, seguint la continuació de la que actualment arriba fins els afores de Fraga direcció Zaragoza.
Què passa? Que potser el concessionari de l’AP-2, que gairebé va paral·lela a la N-II, pressiona perquè aquesta no es desdobli i acabi sent la tant esperada i completada Autovia del Nord-est, El Pertús-Madrid, perdent-hi un munt de diners? Perquè, actualment, tot i que per la N-II hi passen molts camions i molts cotxes (menys que camions), per no haver de pagar l’autopista, per aquesta via de peatge déu n’hi do els vehicles pesants que hi passen a més de moltíssims cotxes, degut a que temen passar pel fatídic tram de la N-II entre Fraga i Alfajarín, degut als accidents que hi ha i que es produeixen, bàsicament, per córrer massa i per fer avançaments perillosos i indeguts.
Les moltes vegades que hi he passat se m’han posat els pèls de punta, només de veure les infraccions que s’arriben a fer corrent més del compte i en imprudents avançaments.
Si el Ministerio de Fomento no hi posa remei aviat, les víctimes per accident de trànsit en aquell tram poden augmentar, desgraciadament, de manera considerable.
I encara que potser no servis de res, el Ministerio de Fomento podria ordenar que en tot aquest tram de la N-II entre Fraga i Alfajarín, s’hi pintés una ratlla contínua fins i tot als trams més rectes, tal qual van fer, crec que a instàncies del Gobierno de Aragón, amb un tram de més de 60 quilòmetres de la N-232, que va de la sortida de Zaragoza, fins gairebé a enllaçar amb la N-122, carretera de Soria, i en la qual, a més, hi ha el límit de velocitat establert a 80 quilòmetres per hora. Totes les vegades que hi he passat, he pogut constatar que ningú s’ha saltat la normativa. En aquest tram de la N-232 esmentat, també hi havia hagut molts accidents, degut a la poca paciència d’alguns conductors de cotxe al no voler anar al darrere d’un camió.
Vagi aquest article, pel tan esperat desdoblament de la N-II en els trams que encara manquen per desdoblar entre Barcelona i El Pertús, que també sembla mentida, i els hi hauria de caure la cara de vergonya als qui encallen el projecte, mentre els accidents també van en augment, sobretot entre Girona i La Jonquera-El Pertús.
Per quan el total desdoblament de la N-II?
|
- Publicitat -
Publicitat