JORNADA NEGRE FERROVIÀRIA DEL DIVENDRES 20 DE SETEMBRE DE 2019, AVARIES, MANCA DE MANTENIMENT I DESCOORDINACIÓ TRANSFRONTERERA DELS ENLLAÇOS PORTBOU/ CERVERA DE LA MARENDA
Des de Defemsem el Tren de l’Empordà, coordinats amb l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou, volen denunciar el desgavell i les atzagaiades que es van produir el passat divendres 20 de setembre de 2019. D’entrada, els problemes van començar de bon matí, el tren Regional de la línia R11 que havia de sortir a les 6:57 h de Portbou Cap a Barcelona Sants va quedar suprimit per una incidència/avari, per sort en aquell moment hi havia disponible a l’estació de Portbou un altre tren i , i en pocs minuts de retard va poder sortir. A les 11:30 el tren TER de la SNCF procedent de Cervera de la Marenda no va arribar a Portboui, en aquest cas ja es va “trencar” una interconnexió transfronterera. I la tercera incidència d’aquesta autèntica “divendres negre ferroviari” succeix amb el tren Regional de la R-11 que havia de sortir de Portbou a les 17:25 h cap a Barcelona Sants,. també va quedar suprimit per incidència/avaria .
Des de Defensem el tren de l’Empordà volem reiterar el nostre enuig per la deixadesa del nostre tren convencional, del nostre tren social, territorial i transfronterer. No pot ser, de cap de les maneres, que el en Les línies de rodalies R11 i RG1 segueixi funcionant un material mòbil de més de 30 anys d’antigüitat ; a més això va acompanyat d’una manca de manteniment adequat d’aquests trens tan obsolets.És urgent un pla de remodelació i canvi del material mòbil i un reforçament, a Portbou, de personal de manteniment. Per altra banda, des de Defensem el tren de l’Empordà volen posar de manifest la deficient política informativa -d’informació a l’usuari- per part del “trinomi” Renfe/Adif/Fomento. Les aplicacions els twitter tarden massa a actualitzar-se ; a m´s considerem que és necessari i pla tècnic i de modernització, per dotar de connexió WIFI les trens de rodalies i les estacions.
Des de Defensem el Tren de l’Empordà esperem i desitgen que no es tornin a repetir més jornades “negres” com la del 20 de setembre. Des de la nostra associació de defensa del usuaris del tren convencional volem emplaçar tots elñs càrrecs electes, secgtors econòmics i socials (patronals, sindicats i associacions diverses en defensa de l’equilibri territorial, del territori fransfronterer per tal que es comprometin -que es mullin- davant dels operadors econòmics i responsables polítics, (Renfe, Adif i Fomento) per una n ecessària millora i aut`wentica modernització que perrmeti que a l’Alt Empordà, a tota la contrada transfronterera el tren convencional sigui un elementde cohesió social i de comunicació sostenible per tal de poder lluitar amb efectivitat contra el “monstre” del canvi climàtic.
JOSEP M. LOSTE
PORTAVEU DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDA
AMB COL•LABORACIÓ I COORDINACIÓ AMB L’ASSOCIACIÓ D’USUARIS DEL TREN PERPINYÀ-PORTBOU
FRANÇOIS SCHNEIDER
PRESIDENT DE L’UTPP