Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ

|

- Publicitat -

JORNADA  NEGRE  FERROVIÀRIA  DEL  DIVENDRES  20 DE SETEMBRE  DE  2019, AVARIES, MANCA DE MANTENIMENT  I DESCOORDINACIÓ  TRANSFRONTERERA DELS  ENLLAÇOS  PORTBOU/ CERVERA DE  LA  MARENDA

Publicitat

Des de  Defemsem  el  Tren de l’Empordà, coordinats   amb l’Associació  d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou,  volen denunciar el desgavell  i  les atzagaiades que es van produir  el passat  divendres 20  de  setembre  de 2019. D’entrada, els  problemes  van començar  de  bon  matí,  el tren Regional   de la línia  R11 que havia de  sortir  a les 6:57 h de Portbou  Cap a  Barcelona Sants va quedar suprimit  per  una incidència/avari, per  sort  en aquell moment  hi havia  disponible  a l’estació  de Portbou un altre  tren i , i  en pocs  minuts  de retard  va  poder  sortir. A  les  11:30  el  tren  TER  de la SNCF   procedent  de  Cervera  de  la Marenda   no  va arribar  a Portboui, en aquest  cas  ja es va “trencar” una interconnexió transfronterera. I  la  tercera incidència  d’aquesta  autèntica “divendres negre ferroviari” succeix  amb  el tren  Regional  de la R-11  que  havia  de sortir  de  Portbou a les 17:25 h  cap  a Barcelona Sants,. també  va  quedar  suprimit per  incidència/avaria .

Des de Defensem  el  tren de l’Empordà  volem  reiterar  el  nostre  enuig  per   la deixadesa  del  nostre  tren convencional, del nostre  tren social, territorial  i transfronterer. No pot  ser, de cap de les  maneres, que el  en Les  línies  de  rodalies  R11  i RG1 segueixi funcionant  un material mòbil  de  més  de  30  anys  d’antigüitat ; a més  això va acompanyat  d’una manca  de  manteniment  adequat  d’aquests trens  tan  obsolets.És  urgent  un  pla  de remodelació  i  canvi  del  material  mòbil  i un  reforçament, a Portbou, de personal  de  manteniment. Per  altra  banda, des de Defensem el  tren de l’Empordà  volen posar  de  manifest  la deficient  política informativa -d’informació  a l’usuari- per  part  del “trinomi” Renfe/Adif/Fomento. Les aplicacions els twitter tarden  massa  a actualitzar-se ; a m´s  considerem  que  és  necessari  i  pla  tècnic i  de modernització,   per  dotar de connexió WIFI  les trens  de rodalies  i  les  estacions.

Des  de  Defensem  el  Tren de l’Empordà  esperem  i desitgen  que  no  es tornin  a  repetir  més  jornades “negres” com la del  20 de setembre. Des  de la nostra associació  de  defensa  del  usuaris del  tren convencional volem  emplaçar tots  elñs  càrrecs electes, secgtors  econòmics i socials (patronals, sindicats i associacions diverses en defensa  de l’equilibri  territorial,  del  territori fransfronterer per  tal  que  es  comprometin -que  es  mullin-  davant dels  operadors econòmics i  responsables  polítics,  (Renfe, Adif  i Fomento)  per  una n ecessària  millora  i  aut`wentica modernització que  perrmeti  que  a l’Alt  Empordà, a tota  la contrada  transfronterera  el tren convencional  sigui un elementde cohesió  social  i de comunicació sostenible  per  tal  de poder lluitar  amb  efectivitat  contra   el “monstre”  del  canvi  climàtic.

JOSEP   M.  LOSTE
PORTAVEU  DE  DEFENSEM  EL  TREN   DE L’EMPORDA 

AMB  COL•LABORACIÓ   I   COORDINACIÓ   AMB L’ASSOCIACIÓ  D’USUARIS  DEL  TREN PERPINYÀ-PORTBOU
FRANÇOIS  SCHNEIDER
PRESIDENT  DE L’UTPP

Publicitat

Opinió

Minut a Minut