MANCANCES I DESCOORDINACIONS EN SEGURETAT I INFORMACIÓ EN LES LÍNIES R11 I RG1 (TRAM GIRONÍ )
Des de la Plataforma Defensem el tren de l'Empordà volen expressar el nostre enuig i , alhora , denunciar les mancances i descoordinacions en referència a qüestions d e seguretat en les estacions i els trens en el trtam gironí de la R11 i RG1 , especialment en el tram entre Figueres i Portbou /Cervera . Així mateix també volem denunciar el deficient servei d'informació, tant en la megafonia (en el tren i a les etsacions) i en les pantalles , així com en , la lentitud i manca de disponibilitat de les aplicacions de twitter rodalies Renfe per informar de les diferents incidències . No s'entèn que a vegades aquestes incidències no surten reflectides en el twitter fins passat una hora .
Des de la Plataforma Defensem el Tren de l'Empordà considerem que si bé actualment, a causa de les obres de generals de millora de l'Estació de Portbou, la seguretat ha millorat força, però no s'entèn que, sobretot a l'época estival, massa dies es repeteixin els retards per culpa dels anomenats “ actes de conducta incívica “ . Per altra banda encara s'entèn menys que les usuaris no siguin avisats, amb més diligència i rapidesa d'aquestes incidències. D'això en tenim un exemple el passat 29 d'agost, en què el tren regional, de la R11, que passa per Figueres a les 13:27 h aproximadament i té l'arribada a Portbou a les 13'58 h. Va quedar retingut a la l'estació de la capital de l'Alt empordà durant més de mitja hora per aquestes conductes incíviques ( amb un retard acuimuilat fins a portbou de 37 minuts ) i més aquesta incidència va tardar uns 31 minuts en notificar-se en el usuaris del twitter.
Davant d'aquesta situació anòmala, que massa vegades es repeteix, especiualment a l'época estival voldria plantejar el següent . Per què no hi ha una mé efectiva coordinació polícial a l'estació de Figueres , i en el recorregut del tren fins a Cervera de la Marenda, per intentar evitar que aquestes conductes/actes incivics al tren convencional provoquin retards i problemes d'inseguretat ?. Per què no s'aconsegueix una informació a l'usuari més efectiva i ràpida, principalment , en les aplicacions del twitter ? Preguntes sense resposta ? Esperem que no sigui així –
Josep M. Loste
Portaveu de Dfensem el Tren de l'Empordà