NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE EMPORDÀ
Què passa amb el nostre tren social de les línies R11 i RG1
El passat dia de Sant Pere, el 29 de juny de 2019 va ser una jornada negra en la R11 i la RG1 entre Portbou i Barcelona. Trens suprimits , manca total d'informació manca de personal de Renfe i Adif a L'estació de Portbou i especialment, manca de maquinistes perquè es donen de baixa i no posen personal nou de refresc. El tren convencional a Catalunya el 2019 és un desastre en majúscules. No ho podem tolerar, ja que es tracta d'un pilar vital de l'estat del benestar.
Diluns 1 de juliol. Ha començat un mes que es preveu molt complicat per les calorades i el turisme. El canvi climàtic ens està matant. Però atenció, el tren convencional torna a fallar. El tren de la linia R11 que ha de sortur de Portbou a les 657 hores no arrenca. Al final surt amb 30 minuts de retard Els problemes amb el material mòbil són estructurals . Els trens tenen més de 30 anys i no hi ha manteniment .Cada dia més tercermundisme al tren convencional de la linia R11 i RG1. No hi han maquinistes i a la vegada el trens s'aturen . El material mòbil és inservible. Que passa Sr. Macias?
Què passa amb el tren convencional de les linies R11 i RG1? La qual cosa es pot generalitzar arreu de la geografia ferroviària del tren convencional a Catalunya Senyors i senyores del govern espanyol i de la Generalitat. Ja n'hi ha prou d'aquest color.
Josep M. LOSTE
PORTAVEU DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ