Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de juliol del 2024
Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de juliol del 2024

No em deixa convençut

|

- Publicitat -

RE: Contactar web esquerra‏
De: GP ERC 11, Ricard Sanchez
Enviado: viernes, 05 de junio de 2009 23:09:55
Para: viellasabater@hotmail.com

Publicitat

Benvolgut Màrius,

Primer disculpar-me per haver tardat tant en respondre, però en aquests dies de campanya electoral no hem parat ni un moment.

La sortida a la crisi, com des del començament d’aquesta vam apuntar, haurà de comportar necessàriament un nou model productiu. Una economia que no se sustenti tant en activitats econòmiques de poc valor afegit, i que avanci cap a una societat del coneixement i del benestar. Des del nostre partit i des del Govern fem el possible per tal d’assolir una sortida en aquesta direcció de la crisi. Però en el context de crisi actual, dins les polítiques a aplicar n’hi ha d’haver forçosament algunes que es plantegin a llarg termini(educació, infraestructures, recerca, etc), combinades amb d’altres a curt termini per tal d’aturar la sagnia contínua en pèrdues de llocs de treball en determinats sectors de la nostra economia, així com reactivar el consum. És des d’aquesta perspectiva que hem dissenyat les ajudes al sector de l’automòbil, que si bé probablement no crearan nous llocs de treball, de ben segur evitaran la destrucció de molts i desincentivaran algunes multinacionals a traslladar la seva producció automobilística.

En el disseny del pla d’ajuts al sector de l’automòbil, la Generalitat tenia l’objectiu bàsic de donar sortida a el stock d’automòbils a les fàbriques del nostre país(principalment Seat i Nissan), així com també donar suport als autònoms, principals consumidors de furgonetes que no poden beneficiar-se del pla d’ajudes espanyol. Estem parlant de prop de 100.000 llocs de treball en perill, que per molt que no considerem el sector automobilístic de futur no ens podem permetre el luxe de perdre en aquest context de crisi. A més a més, i pel que fa als plans d’ajudes al sector de l’automòbil, ha de saber que si bé l’administració posa una part de les ajudes(en la majoria dels casos 500€ el govern espanyol i 500€ més la Generalitat), el sector aporta també 1.000€ per cadascuna de les ajudes. Per tant, aquest pla és fruit de l’esforç tant de les administracions com del sector, i és un pla, en el cas de Catalunya, fet pensant en l’activitat productiva del sector al nostre país.

Des del nostre partit estem obsessionats amb el canvi necessari de model productiu. Ha estat amb nosaltres al Govern que hem impulsat el Pacte Nacional per a la Recerca i la Innovació i L’Acord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana. Aquestes són les millors eines per a una economia pionera, internacionalitzada, innovadora i sostenible en el segle XXI.

Efectivament, actualment tenim un nombre d’aturats al nostre país, i això ens preocupa. S’ha de fer tots els esforços que siguin possibles, com estem fent, per tal de que trobin una ocupació en breu. Però mentre no la trobin el millor que poden fer(i molts ho estan fent) és formar-se. Formar-se per tal de tenir més i millors competències i així poder aspirar a llocs de treball més ambiciosos, especialment aquells provinents de sectors a la baixa i que no corresponen als motors del nou model productiu que volem, com és el cas de la construcció.

Vostè fa referència a l’ús del sotabosc per a la producció d’energia. És una font d’energia fins ara poc explotada al món i força possibles fonts d’energia estan en vies d’estudi. Li haig de dir, tanmateix, que està en marxa un projecte de central elèctrica al Vallès, a càrrec de l’empresa australiana Petratherm, i que rep el suport de la Generalitat. Aquest projecte preveu instal•lar una planta de producció d’electricitat amb la tecnologia d’intercanviador geotèrmic estimulat (IGE). La tècnica d’IGE es basa en la introducció de sondes fins a uns 4.000 metres de profunditat per trobar roques a més de 150 graus. Posteriorment s’injecta aigua en aquesta zona i s’extreu quan ha estat escalfada pel contacte amb les roques calentes. Quan arriba a la superfície, l’aigua calenta passa per un intercanviador de calor on hi ha un circuit tancat amb un fluid orgànic de baix punt d’ebullició. Quan s’escalfa, aquest fluid entra en ebullició i es converteix en vapor. Finalment, s’aprofita la força d’aquest vapor per fer moure un turbogenerador i produir electricitat. Es tracta d’una font d’energia amb futur i que d’aquí a uns anys serà puntera, i novament en aquesta qüestió el nostre país està al capdavant.

Pel que fa no pas a la producció sinó al consum domèstic, l’informo que al nostre país existeixen nombroses empreses que instal•len bombes de calor geotèrmiques. Aquestes bombes de calor aprofiten la gran quantitat d’escalfor que hi ha al subsòl per a la producció d’energia geotèrmica, que aconsegueixen reduir el consum d’energia fins a un 75%, garantint un funcionament net, fiable i eficient fins i tot durant els dies més freds de l’any. Aquest tipus d’instal•lacions, com en les diverses energies renovables, són subvencionades per l’administració.

Pel que fa a la producció d’automòbils i el foment de la producció de materials per a la construcció de màquines i vagons de tren, coincidim totalment amb vostè en què cal apostar més pel ferrocarril i menys pel cotxe. Vostè sap que el nostre partit i la Generalitat han demanat nombroses vegades als ministres i presidents espanyols de dreta i esquerra més inversions en aquest àmbit i el traspàs al nostre país del servei de Rodalies, però de moment només hem obtingut bones paraules i zero fets per part dels governs espanyols. Seguirem treballant per a un augment de les inversions en aquest sector estratègic i de futur i per un traspàs del servei de rodalies amb garanties. Amb tot, la producció de materials per a la construcció de màquines i vagons de trens que vostè esmenta no es troba entre les indústries emergents, per les quals aposta el govern(Pacte Nacional per a la Recerca i la Innovació i L’Acord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana). Es tracta d’una indústria molt consolidada i on hi ha països amb una altra experiència i competitivitat. Nosaltres apostem per sectors emergents. Per posar-li un exemple, és com si ara ens decidíssim a produir telèfons mòbils a Catalunya, quan vostè sap la potència d’aquesta indústria a països com Finlàndia o el Japó.

Efectivament, i com vostè apunta, ha estat la irresponsabilitat i la gestió especulativa d’algunes entitats bancàries les que han provocat la crisi. No és ni ha estat mai la política del nostre partit la injecció de milions d’euros a aquest sector. De fet, vam engegar la campanya ‘Sempre guanya la banca? Els diners allà on calen’, on dèiem i continuem dient que no pot ser que sempre guanyi la banca, com si això fos el joc del Monopoly, i que s’ha de retornar a la societat els abundosos guanys que hi ha hagut durant l’època de vaques grasses. Aquest és el nostre discurs i la nostra voluntat, i si no ho podem tirar endavant és perquè malauradament encara no disposem de la confiança de la majoria dels electors del nostre país i no disposem d’un estat propi per a poder fer front a la crisi amb garanties.

Finalment, vostè fa esment a la seva carta a la possibilitat de contractar aturats per a la neteja de boscos. Doncs li haig de dir que el Govern ho està fent. De fet, el Govern ha contractat 1.000 persones en situació d’atur, durant tres mesos, per a la neteja de 30.000 hectàrees de boscos que han quedat malmeses després dels temporals de vent i neu. Els contractats formaran part de la campanya de neteja de boscos d’enguany de cara a evitar els incendis forestals aquest estiu.

Nom: MariusViella Sabater
Població: La Bisbal d’Emporda

Contingut
Subvencions al sectors automòbil i motocicletes Tant s’hi val la quantitat de les subvencions ; perquè cap solucionarà els problemes reals de la crisi que aquest país esta submergit , tant Espanya com Catalunya; s’està malbaratant els diners que podrien endegar noves vies de creació de llocs de treball , tenint en compta que una gran part dels aturats , serien molt feliços si tinguessin l’oportunitat de desenvolupar la tasca que tant important es per el medi ambient , i que tants diners esta costant , com es la neteja dels boscos; per la possibilitat de reactivar l’activitat laboral dels aturats , crec que es hora de estudiar i posar fil a l’agulla , de com es pot aprofitar el sotabosc , per la producció d’energia , que a l’hora posarà en marxa tota una xarxa d’activitats , en el proveïment de material i eines , que de quelcom manera també crearà llocs de treball , que d’aquesta manera es podria intentar reactivar aquesta cadena, que malauradament s’ha trencat per una mala gestió en el sector bancari, i amb els descontrol dels governs , influïts per el sector l’especulador. S’han de fer números , i considerar el que es pot fer, amb els diners que quatre milions d’aturats amb tot el dret, cobren per no fer res ; no son les subvencions que han de solucionar els problemes de les empreses , sinó el nous projectes de productivitat , que de ben segur que algun benefici aportarà a la societat , que el permetrà canviar el cotxe , que correspon al sector incentivar la compra o canvi de vehicle ; en el mon industrial i alimentari, en termes generals , quan la competència marca camins , no queda mes remei que reduir beneficis , i esperar temps millors , i això es lo que ha de fer el sector automobilístic , rebaixar els preus , i no voler viure dels favors dels governs , que no fan altre cosa que malbaratar el diner de tots els contribuents, per no solucionar els problemes , ni crear cap lloc de treball. S’ha de potenciar la indústria metal·lúrgica en al fabricació i construcció d’elements i material per la construcció de maquines i vagons de tren , tant de a passatgers com de transport de mercaderies , per a llarc i curt recorregut , que es el futur del desenvolupament social i econòmic d’aquest país , si tenim en compta que la producció es de gran importància que es porti a terme a casa nostre , en comptes de tenir-ho de comprar als països veïns; ja es hora que intentem caminar sols , i que portem la iniciativa ,tenint en compta els llocs de treball que es poden crear. Crec que a Europa no pintarem mai res , si no tenim els nostre problemes solucionats des de dintre , i això s’ha d’aconseguir mirant mes enllà del nas , vetllant per els interessos generals dels ciutadans i que tothom sigui responsable dels seus errors. Els paraigües que ofereix la banca quan fa sol no mereixen cap consideració , si quan plou els requisen; això vol dir que els problemes que diuen tenir , no es poden atribuir als incauts hipotecats , sinó a la seva gestió especuladora , que ha sobrepassat els límits de la intel·ligència . Màrius Viella 40475590Y La Bisbal d’Empordà 26-5-2009 T/.972640762

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut