L’Estació del tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament, l’estació de la Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i modernitzar aquesta estació i el tram de la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que a Vilajuïga s’aturessin els trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia.
De fet, aquesta alternativa podria ser molt profitosa per a l’activitat turística de la zona. L’Estació de Vilajuïga podria, hauria de ser l’estació de la badia Roses : és de sentit comú. Ara bé, perquè això fos una realitat caldria, d’entrada, voluntat política; renovar, en el sentit de modernitzar, la línia convencional entre Figueres i Cervera de la Marenda. Això implica millorar la infraestructura (sobretot la catenària) i construir el tercer rail d’ample internacional de Vilamalla a Cervera. Per altra banda, això no costaria massa diners; a més, tindria una rendibilitat- social, territorial, turística i econòmica – infinitament superior que d’altres trams de ferrocarrils faraònics, que gairebé mai acabarem de pagar.
En síntesi, Vilajuïga és, ha de ser de totes totes, l’estació de la badia de Roses . Això implicaria una millora considerable per a mobilitat social i l’economia turística i de serveis; no només per a Roses, sinó pel conjunt de Alt Empordà, les comarques gironines i tot Catalunya .Voler és poder; però en aquest cas ens calen grans dosis de voluntat política.