El tren convencional de les línies R11 i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si no es tracta de debò el problema de la deixadesa de les estacions de la regió de Girona i de les desastroses interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera de la Marenda.
La R-11 i la RG1 és l’espina dorsal del tren convencional, el tren social de la majoria de la població de les comarques gironines, i de part de les de Barcelona (Vallès Oriental); per la qual cosa cal un pla urgent de millora i mantenint d’aquestes línies ferroviàries tan important i tan estratègiques. Per altra banda, el mal funcionament de les interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera, contribueix molt a tenir molt desaprofitat aquest tren, per raons polítiques. Amb una petita millora i, sobretot, amb més voluntat política, es podria donar un gran servei econòmic, social i ciutadà entre la Catalunya Nord, ( Perpinyà, Elna ,Argelers,Cotlliure,Portvendres, Banyuls i Cervera d ela Marenda) i les comarques gironines. fins i tot, amb enllaços senzills cap a Barcelona. Al meu entendre ha arribat l’hora de prendre una decisió política a favor d’aquest tren, estratègic, de la costa, el qual, sense grans inversions, podria donar un gran servei al territori de les comarques gironines. A més a més, també cal denunciar que RENFE/ADIF no ha fet els deures en el tram gironí de les línies R-11 i RG-1 en , com a mínim, sis punts. 1/. Andanes en males condicions, el trens són més alts però les andanes no s’han elevat, això passa, particularment, a Portbou, Vilamalla, Sant Miquel, Sant Jordi, Bordils Juià i Celrà. 2/. Manca d’informació a les estacions. 3/. Estacions deshumanitzades sense personals d’ADIF/RENFE. 4/. Hi ha trens massa desaprofitats, cal tenir present que actualment s’estan fent obres a Figueres i Caldes de Malavella, i s’ha fet a Flaçà, però manca informació sobre els enllaços. 5/. El servei de transport públic del tren convencional és massa car, cal incentivar i donar a conèixer, més i millor, els diferents abonaments. 6/. Manca de coordinació entre el tren convencional i l’autobús en tot el tram gironí.