Avui al Parlament europeu han vingut 150 persones d’arreu d’Europa per debatre sobre la política educativa. Estaven convocades pel projecte de recerca europeu Includ-ed, que es coordina des de Barcelona, i que investiga quines polítiques cal dur a terme per incrementar la competència dels estudiants i, alhora, fomentar la cohesió social. Nosaltres estem totalment a favor que s’abordi la política educativa des d’un punt de vista científic, sense apriorismes ni dogmatismes. I ens hem compromès a defensar les polítiques serioses de l’Includ-ed en el parlament europeu.
Us adjunto la nota de premsa que hem enviat sobre la qüestió:
Junqueras es compromet a impulsar a Europa una política educativa inclusiva
Brussel·les, 18 de novembre del 2009. L’eurodiputat d’Esquerra, Oriol Junqueras, s’ha compromès durant la Conferència Includ-ed d’avui al Parlament Europeu a impulsar les conclusions d’aquest projecte de recerca, que preveu augmentar la competència dels alumnes i, alhora, la cohesió social. ‘Formar bé els infants i els adolescents a les aules és la clau de volta per aconseguir una societat competitiva, especialment ara, que estem immersos en la societat del coneixement’, ha afirmat l’eurodiputat.
Davant dels prop de 150 participants de diversos països europeus, Junqueras ha emfasitzat: ‘Ja és hora que comencem a fer política educativa amb una base científica, al marge d’apriorismes i de dogmatismes’.
Com a exemple, l’eurodiputat republicà ha recordat que en el seu poble, Sant Vicenç dels Horts, s’ha posat en marxa un pla d’entorn que situa la capacitat dels alumnes d’ESO en un 13% per sobre de la mitjana catalana. A més a més, el pla ha permès que els alumnes d’origen amazic puguin estudiar la llengua berber, i no només l’àrab.
Oriol Junqueras promourà les polítiques de l’Includ-ed a través de la Comissió de Cultura del Parlament Europeu, de la qual és membre.
El projecte Includ-ed
Includ-ed és un projecte europeu on hi participen centres de recerca de 12 països de la Unió Europea. Està finançat pel 6è Programa Marc per a la Recerca de la Comissió Europea, d’acord amb la prioritat número 7 ‘Ciutadania i governança a la societat del coneixement’.
Una de les recomanacions del projecte Includ-ed és involucrar la família i la comunitat en l’educació dels joves atès que, en moltes experiències, s’ha demostrat que millora substancialment els resultats dels alumnes. Includ-ed també proposa la integració dels joves de diversos nivells i de diversos orígens en una mateixa aula, ja que la investigació en diversos països europeus demostra que, si es disposen dels recursos necessaris, els alumnes adquireixen més competències.