Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 28 de juliol del 2024
Edició 2194

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 28 de juliol del 2024

La Generalitat respon

|

- Publicitat -

De:marius Viella Sabater [mailto:viellasabater@hotmail.com]
Enviado el: dijous, 31 / maig / 2012 23:37
Asunto: La rao no vol força
  La raó no vol força
Hi ha coses,  que per els ciutadans que no han fet res mes que treballar tota la seva vida , amb la il·lusió de tenir una jubilació digna i tranqui-la, no son fàcil d’entendre, i mes quan el sentit comú indica que les lleis o normes poden ser mal interpretades , o mal elaborades, que en aquest cas vull fer referència a “novullpagarpeatges” ;  sectors de la judicatura, diuen que no s’infringeix cap norma de circulació i que la sanció que imposa l’administració , es il·legal ; els mossos d’Esquadra, han sigut requerits en els llocs del conflicte , però no han pogut intervenir en la negativa de pagament , perquè diuen que no hi ha infracció de transit ni de circulació, però accepten fer arribar als ciutadans afectats, la sanció imposada per l’administració , (al conductor que en el seu moment es va negar a pagar el peatge) ; els Mossos d’Esquadra els paguem tots els Catalans , fins i tot els que no fan servir mai l’autopista , i no crec que sigui just, que una empresa privada tingui dret a abusar del seu temps , per manar-los a fer encàrrecs repartint multes , quan jo crec que es cosa de l’empresa concessionària  i els jutjats , el lloc on s’han de formular la reclamació de l’impagament del peatge, i no de la sanció, que en tot cas els jutges son els que tindrien de decidir el pes de la balança i de la llei.
Ara es el moment , en que la Generalitat , te la oportunitat de prendre una decisió ferma , per tots els ciutadans de Catalunya , si decideix lliurar de peatge l’autopista del Maresma, ( Barcelona – Palafolls) , corresponent a una reivindicació del col·lectiu “novullpagarpeatge”; fent un valiosíssim servei a tota la Costa del Maresma, de la Costa Brava i als barcelonins en general, que de ben segur es podrà comprovar , quan les obres pendents de la Nacional II estiguin acabades, en els trams pendents entre Girona i Tordera, descarregant de transit les poblacions costaneres.
Màrius Viella        La Bisbal d’Empordà 31-5-2012              T/. 972640762
 
 
Para viellasabater@hotmail.com

Publicitat
De: Atencio al Ciutada(atencioalciutada@convergencia.cat)
Enviado: jueves, 07 de junio de 2012 7:30:11
Para: viellasabater@hotmail.com

Sr. Màrius Viella
 Benvolgut Màrius,  Catalunya pateix una situació greu de discriminació respecte de la resta de l’Estat. Amb 632 km Catalunya és el territori de l’Estat amb més vies de peatge. Això significa que la meitat de vies de gran capacitat són de pagament. En canvi, només el 18% de les vies de gran capacitat de tot l’Estat són de pagament. És lògic que els ciutadans estiguin indignats.
 Cal posar de relleu, tanmateix, que aquells que ara impulsen la campanya, en el seu moment des del Govern van passar de la “Catalunya lliure de peatges” als “Peatges més cars de la història de Catalunya”.
 El greuge en matèria de peatges és gran. La combinació entre el dèficit de finançament i el dèficit d’inversió en infraestructures ha provocat que Catalunya pateixi un greuge insostenible en matèria de peatges. Les xifres són clares:
 1. El 52% de les vies de gran capacitat (vies de dos o més carrils) que hi ha a Catalunya són de pagament, mentre que a la resta de l’Estat només ho són el 18% de les vies de gran capacitat.
2. Catalunya concentra el 22% de les autopistes de peatge de tot l’Estat, però en canvi només disposa del 5% de les autovies lliures de peatge.
3. Els usuaris de les autopistes de peatge de Catalunya paguen el 38% dels ingressos totals de les concessionàries del conjunt de l’Estat.
4. La recaptació anual per peatges a Catalunya és de 486.000 euros per quilòmetre de via d’alta capacitat (ja sigui lliure o de peatge), mentre que a la resta de l’Estat la recaptació és de només 84.000 euros, gairebé sis cops inferior.
5. Cada català paga cada any una mitjana de 95 euros en peatges, mentre que els ciutadans de la resta de l’Estat paguen en peatges només 30 euros de mitjana, menys d’una tercera part.
6. Ala resta de l’Estat s’han construït autovies gratuïtes com la A-66 que uneix Gijón i Sevilla en les quals el volum de trànsit és inferior als 5.000 vehicles diaris. Mentrestant, a la N-II a Girona les obres segueixen aturades en un tram en el qual hi passen 30.000 vehicles cada dia.
7. Una clara mostra del dèficit d’inversió de l’Estat en infraestructures el trobem en el compromís que va adquirir el Govern espanyol d’invertir durant el període 2006 – 2012 2.500 milions d’euros a les carreteres catalanes. A dia d’avui d’aquests 2.500 milions no se n’han licitat ni tan sols la quarta part.
8. Cal recordar que l’únic peatge que s’ha eliminat físicament a Catalunya va ser el de la B-30 a Sant Cugat del Vallès l’any 1999 amb un Govern de CiU a la Generalitat.
 En aquests moments CiU està treballant en tres direccions:
 a) Instar l’Estat a construir les vies lliures de peatge pendents a Catalunya (N-2/A-2, B-40/Quart Cinturó, A-27, N-340/A7…).
b) Exigir a l’Estat que es creï un Fons específic per homogeneïtzar i rescatar peatges. Recentment s’ha acordat al Parlament de Catalunya reenviar al Congres dels Diputats la proposició de Llei per crear un fons de rescat.És important recordar que la proposta de crear un Fons de Rescat de Peatges ja es va portar al Congrés dels Diputats ara fa tres anys i que durant tot aquest temps la majoria que tenen el PSOE (amb el suport del PSC) i el PP a la Mesa del Congrés dels Diputats els ha permès anar presentant una pròrroga darrere l’altra fins que aquesta iniciativa del Fons de Rescat de Peatges va caducar. És per això que el Parlament ha hagut de tornar a presentar aquesta iniciativa i esperem que aquest cop el PSC i el PP lluitin al costat de la resta de forces catalanes per tal d’aconseguir que aquest fons de rescat sigui una realitat.
c) Establir un sistema de bonificacions propi de Catalunya per a ús freqüent de la via, vehicles d’alta ocupació i vehicles ecològics.
 Moltes de les concessions són de la mateixa Generalitat. En el seu moment l’alternativa a una nova autopista amb peatge era, simplement, no tenir autopista. Les barreres de Tabasa, Cadí, Terrassa-Manresa, Túnels del Garraf, Maresme i Mollet són concessions de la Generalitat i, per tant, protestar a aquestes barreres és anar contra la capacitat financera del Govern de Catalunya.
 Pel que fa a les conseqüències, s’ha d’aplicar el Codi de Circulació per una qüestió bàsica de seguretat i legalitat. En aquest punt convé fer tres matisos:
 a) Els Mossos no denuncien directament als usuaris que no paguin el peatge. El Servei Català de Trànsit es limita a gestionar les denúncies fetes per les concessionàries. Té l’obligació de fer-ho.
b) Els diners recaptats (100 euros) amb les multes no serveixen per rescabalar les pèrdues de les concessionàries.
c) Les concessionàries, si volen recuperar la tarifa, hauran d’iniciar un procediment civil contra l’usuari. És cosa seva.
 Des de CDC tenim clar que quan toqui gestionar el conflicte amb l’Estat (això podria passar amb la hisenda pròpia de Catalunya), no demanarem als ciutadans que incompleixin una llei de l’Estat.
Oferirem als catalans que compleixin una llei del Parlament de Catalunya, expressió democràtica de la nostra sobirania com a nació.
 Màrius, tot el tema dels peatges és complex i té múltiples facetes. Des de CIU estem fent el que creiem que en aquests moments és possible, sense crear expectatives falses i essent conscients de la injustícia comparativa que suposen en la majoria de casos els peatges catalans.
 Atenció al ciutadà
Para atencioalciutada@convergencia.cat

De: marius Viella Sabater(viellasabater@hotmail.com)
Enviado: jueves, 07 de junio de 2012 9:15:44
Para: atencioalciutada@convergencia.cat

Benvolguts : agraeixo la informació , que de ben segur molts catalans , no tenen aquest privilegi de rebre directament , de una institució que influeix entre ciutadà i govern de la Generalitat; gracies per reconèixer el mal estar dels ciutadans , que fins i tot des de casa han donat suport als manifestants ; però a mi en aquests moments , desprès de llegir el vostre raonament, encara em queda l’espina, de que els ciutadans han de continuar pagant el peatge des de Barcelona fins a Palafolls i viceversa; la gratuïtat d’aquest trajecte (tram), seria un gran estímul ,per els ciutadans usuaris de la N II, quan no seria d’obligació passar per les zones urbanes dels pobles costaners, que vostès no en fan cap esment. Dels altres trams de la xarxa , ja tindrem temps de parlar-ne , però ara s’ha de lliurar a gratuïtat l’autopista del Maresma Palafolls – Barcelona i viceversa.
Soc conscient que aquesta solució positiva per els ciutadans , es negativa per els interessos de sectors determinats , que son a la memòria de tothom , com també , que l’excés de transit en aquesta via , pot portar problemes a l’entrada a Barcelona , però , que es de suposar que tenim gent suficientment preparada per preveure aquestes situacions , creant alternatives eficients.
Cordialment
Màrius Viella
P.D. Tinc 76 Anys ; vaig iniciar la meva vida de camioner l’any 1962-1977 La Bisbal- Barcelona , i a mesura que anava passant el temps , anava coneixent mes tot el territori espanyol , sense autopistes ; l’Ordal , El Bruc , El Perelló, la Muela , El Frasno etc–-etc–; soc del grup de catalans , que varem veure desaparèixer allò que tant de servei faria ara  ben sincronitzats, com son els tramvies . (1977-1989 de Carnisser; 1989-2000 Xofer d’autocars a l’empresa S.A.R.F.A)
Sr. Màrius Viella Benvolgut Màrius, Catalunya pateix una situació greu de discriminació respecte de la resta de l’Estat. Amb 632 km Catalunya és el territori de l’Estat amb més vies de peatge. Això si
  

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut