La reforma de la llei de l’avortament ha omplert en les darreres setmanes moltes pàgines de diaris i revistes i minuts de ràdio i televisió però també ha revolucionat la xarxa. Internet s’ha convertit en els últims dies, en concret des de dimarts de la setmana passada, en un fòrum de discussió importantíssim entorn a aquesta reforma i a l’actitud que ha adoptat la Conferència Episcopal Espanyola. La gent de Rouco Varela, molt molesta amb l’executiu de Zapatero i amb tot el que fa “tuf” a progressista, ha encetat una campanya “publicitària” on càrrega amb duresa contra els nous terminis per poder avortar i ha desplegat més de 13.000 tanques per 37 ciutats de l’Estat, 30.000 cartells i prop de 8 milions de fulletons que repartiran per totes les diòcesis.
La imatge de la campanya, que acabarà aquest 30 de març, és la d’un nen que es compara amb un “linx” etiquetat com a protegit i el lema “Protegeix la meva vida”. El president de la Conferència ha dissenyat una bona estratègia per mobilitzar als catòlics però s’ha oblidat d’Internet, de la seva penetració social i de que a la xarxa també es connecten seguidors d’aquesta religió.
Els pro-avortistes però, si que han captat de seguida que les noves tecnologies són un espai idoni per poder lliurar aquesta batalla i aquest darrers dies han obert perfils en les principals xarxes socials per contrarestar l’efecte Rouco. En concret han dissenyat diferents contra-cartells ridiculitzant les teories de la Conferència, han obert un blog que ha estat molt visitat i un perfil a Facebook i a Twitter on s’han fet crides contra Rouco i la seva política.
En aquest moments hi ha més de 13.000 seguidors a Facebook i uns 200 blogs, molts d’ells catalans, s’han unit a aquesta iniciativa on fins i tot fan broma amb “el linx” de la imatge de la Conferència Episcopal perquè segons afirmen no “és un linx ibèric sinó eurasiàtic”. Com diuen la gent de “Las linces”, ells tenen la campanya, nosaltres controlem la xarxa . Qui però realment són els que mouen tots els fils d’ambdues propostes?
Veurem que passa…