En el tram gironí de les línies de rodalies transfrontereres de la R-11 i la RG1 caldria molta més intermodalitat i coordinació entre el tren convencional i el bus.
Ara que, gràcies a l'esforç i voluntat política dels ajuntaments de la zona transfronterera, d'altres institucions polítiques supramunicipals i la força cívica i mobilitzadora de les entitats a favor del tren convencional com Defensem el Tren de l'Empordà, la PTP, la UTPP i la FNAULT, especialment la seva branca occitana, les interconnexions entre Portbou i Cervera han millorat força amb l'aprofitament dels trens de retorn, tant de la SNCF com de la RENFE, seria el moment de donar un altre pas endavant , en què la intermodalitat i coordinació entre el tren convencional i el bus -com succeeix en molts llocs d'Europa- esdevingués una realitat palpable.
D'aquesta manera, per exemple, en el tram entre Girona i Portbou/Cervera de la Marenda existeixen 4 estacions d’enllaç, que caldria aprofitar en benefici de tots els ciutadans i, particularment, el usuaris del tren convencional. Aquestes quatre “peces clau”, que amb un cost molt poc elevat, implicarien una millora substancial de la mobilitat: Aquests quatre punts molt estratègics serien els següents. 1. Llançà;el qual hauria d’esdevenir l’estacio del Port de la Selva, Selva de Mar i Cadaqués (sobretot a l’estiu). 2. Vilajuïga; amb un gran potencial d'esdevenir un “hub ferroviari” caldria reconvertir-se en l’estació integral de la Badia de Roses. 3. Camallera hauria de ser l’estació de l'Escala i pobles de la contrada. 4.Flaçà; la gran potencial estacio del.Baix Empordà, que donés un servei millor a importants poblacions com La Bisbal, Palamós, Palafrugell i Platja d'Aro Tot això d’entrada, hauria d’ implicar que els trens de mitja distància s'haurien d'aturar a Vilajuïga i Camallera; i que més trens MD i de la RG1 , en comptes de quedar-se a Figueres, haurien d'arribar fins a Portbou-Cervera de la Marenda .
Josep M. Loste
Portaveu de Defensem el Tren de l'Empordà
tel 625 14 84 65