Nota de premsa conjunta de Defensem el Tren de l’Empordà i de l’Associació d’Ussuaris del Tren Perpinyà -Portbou
El tercermundisme de les interconnexions Portbou-Cervera de la marenda és antieconòmic i fa molt de mal al territori, principalment entre entre Figueres i Perpinyà, però també entre Narbona/Montpeller/Tolosa i Girona-Barcelona
Des de l’Associació Defensem el Tren de l’Empordà i l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà- Portbou volem expressar la nostra màxima indignació amb l’estat lamentable de les interconnxions entre Portbou i Cervera de la Marenda i, sobretot , que les dues companyies responsables, RENFE i la SNCF no intentin parlar dialogar i trobar solucionar favorables a la gent i el territori. La situació no pot continuar amb aquesta degradació de la mobilitat sostenible tan accentuada. Fa la sensensació que encara estem al segle XIX. Fins a 8 trens diaris de la SNCF inclòs el tren nocturn, es neguen poder arribar fins a Portbou i els passatgers a creuar la frontera amb Portbou,així mateix els 7 trens de la RENFE que arriben a Cervera tampoc `poden ser aprofitants pels passatgers en el seu retorn cap a Portbou . No hi ha dubtes que aquestes, disfuncions , que esdevenen veritables atzagaiades ferroviàries , estan vulnerant les lleis de la UE i, sopbretot , el Tractat de Schengen.
És denigrant quie l’Estat espanyol i l’Estat francès, per mandra institucional i manca de diàleg continuin violant les lleis de la UE i facin un mal terrible al territorui del Roselló i la comarques gironines. És decebedor i intolerable que no és vulgui trobar una fórmula per solucionar aquesta qüestió social, per damunt de tot. No hi ha dubte que en la propera Festa del Tren de Llançà del 10 de novembre caldrà tractar, entre moltes altres qüestions, aquesta veritable “xacra” producte de la manca de voluntat política i de sensibilitat social de la RENFE i la SNCF .