Edició 2315

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 26 de novembre del 2024
Edició 2315

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 26 de novembre del 2024

Falsejar les falsedats*

|

- Publicitat -

                    
            El ministre Wert s’ha tret una reforma de la mànega o de la fàbrica d’idees FAES, o del conservadorisme, o del neoliberalisme, per a dur endavant la seva ideologia que té com a objectiu que no canviï res, que tot continuï igual, és a dir, que les persones benestants i que no noten la crisi continuïn igual i que les persones treballadores i de la classe mitjana suportin el pes de la crisi sense protestar massa, si no volen empitjorar la seva situació. No només pretenen planificar un model de societat reproductora de les desigualtats, sinó que també aprofiten per tornar al centralisme espanyol que regna a l’Estat des que va arribar la monarquia borbònica. Un dels punts més conflictius i que més rebuig ha produït a les comunitats que tenen llengua pròpia, diferent del castellà i especialment al Principat, ha estat la menysvaloració de la llengua catalana, de les llengües pròpies d’aquestes comunitats.
 
            Diu el senyor Wert que la Llei no ataca la immersió lingüística, el sistema d’immersió lingüística, sinó que el reconeix. Fals! Ell i la caverna mediàtica parlen del sistema d’immersió lingüística com si fos una cosa general al sistema educatiu dels llocs on s’utilitza. La immersió lingüística només s’imparteix allà on hi ha molts d’alumnes nouvinguts que desconeixen la llengua pròpia del territori. Una vegada ha desaparegut aquest desconeixement, s’acaba la immersió lingüística, llavors comença l’ensenyament normal, normalitzat, el mateix tipus d’ensenyament que fan les escoles a Zamora, en qüestió de llengua. S’ensenya en la llengua del país i, a més, s’ensenya l’espanyol, de tal manera que en acabar l’ESO, es dominin les dues llengües, cosa demostrada que fa més de vint anys que es produeix, o, en tot cas, la llengua que surt perjudicada és la llengua pròpia.
 
            També manifesta que les llengües cooficials tenen la mateixa força que les troncals, encara que les anomenin d’especialitat. Per què no ha de ser troncal la llengua catalana, si realment té la mateixa importància? És clar que ha de ser troncal dins cada autonomia. Diu que es fa perquè l’Estat avaluarà la resta de troncals i deixarà a l’àmbit autonòmic l’avaluació de la d’especialitat. Per què l’Estat no ha assumit mai les “otras lenguas”, com a llengües seves? Si les admetés també s’hauria de preocupar de la seva avaluació, i si es poden utilitzar com a llengües vehiculars i tenen la mateixa importància que l’espanyol, per què no han de ser troncals?
 
            Explica que volen preservar el fet que una sola família tingui llibertat per a elegir la llengua amb què rebran l’ensenyament els seus fills. Llavors, aquesta família ha de tenir llibertat per a eludir la necessitat de la immersió lingüística i també la de l’ensenyament en la llengua pròpia del territori on assisteix a classe, és a dir, als PPCC, a Galícia o a Euskalherria. Els espanyols afirmen que aquests territoris són Espanya, que pertanyen a Espanya, que els habitants que hi viuen tenen els mateixos drets que tenen els espanyols, i que si un dels seus habitants vol ensenyament en espanyol i no troba escoles públiques ni concertades que així ho facin, se li ha de pagar una escola privada i l’ha de pagar el Govern de la comunitat corresponent. Per què llavors no pot demanar ensenyament en català per als seus fills una família catalana a Madrid, o a Sevilla, o a Lleó? On queda la llibertat? I la igualtat?
 
            Per què menteix i diu que s’ha dialogat amb qui ha volgut o que s’ha consultat amb tothom qui corresponia si, fins i tot, la presidenta del Partit Popular del Principat, Alicia Sánchez Camacho, està disgustada perquè no ha estat consultada, ni ha pogut intervenir en la redacció del projecte, ja que diu que hagués pogut evitar part d’aquesta gran alarma social, cosa que pos en dubte? L’únic que queda clar és la falsedat de l’afirmació d’haver dialogat amb la comunitat educativa la redacció d’aquesta Llei.  
 
            Si resulta que aquesta Llei no vol modificar l’ensenyament a les comunitats autònomes que tenen llengua pròpia, per què es dedica a fer modificacions a l’ensenyament de llengües? Diu que ho fa per millorar la qualitat de l’ensenyament. Per què no fa modificacions a les matemàtiques que és allà on han fallat els alumnes espanyols al darrer Informe Pisa? Què pretén ensenyar als ciutadans del futur en qüestions matemàtiques? Té la intenció de continuar ensenyant el mateix model que ens ha conduït al desastre que patim amb la crisi? Per què no dimiteix de ministre d’Educació si ha demostrat amb escreix que no té ni la més mínima idea del tema?
 
* El títol no és real si no s’explica. El ministre Wert diu que els arguments que utilitzam els qui estam en contra de la Llei que proposa són falsos, és a dir, els converteix en falsedats. Després ell intenta demostrar-ho i, al meu criteri, ho fa usant arguments falsos, és a dir, els falseja. D’aquí el títol: Falsejar les falsedats.
  

Publicitat

Opinió

Minut a Minut