Els trens de Mitjana distància de la R11 estan molt desaprofitats. D'entrada considero que en el tram entre Figueres i Portbou/Cervera de la Marenda aquests trens s'haurien d'aturar a totes les estacions ( a imatge i semblança del que fa la SNCF en què tots els trens entre Perpinyà i Cervera de la Maren da s¡’aturen < totes les estacions ), en el cas de l’Alt Empordà a banda de Figueres, Llançà i Portbou, també s’haurien d’aturar a Vilajuïga i Colera; a més, arribar fins a Cervera. Per altra banda aquests trens MD's també s'haurien d'aturar a Saus/Camallera ja que aquesta població pot i ha d'esdevenir l'estació de l'Escala i rodalies. Lògicament tot això s’ha de portar a terme amb molta més intermodalitat i –sobretot- amb molta voluntat política (dels ajuntaments, del Consell Comarcal, de la Diputació, de la Generalitat i del conglomerat Renfe/Adif) per fer possible que a Flaçà, Camallera, Vilajuïga i Llançà existís una veritable coordinació horaria entre el tren convencional i el bus, cosa que no succeix en l'actualitat.