Per importants obres de la infraestructura viària i ferroviària entre Cervera de la Marenda i Perpinyà, el servei ferroviari i la seva alternativa per carretera ( la carretera departamental RD-914) va estar completament tallada els dies 13, 14 i 15. d’abril. Davant d' aquests fet, de millora d'infraestructuresa a la Catalunya Nord ( a l’Estat veí) caldria dir i denunciar –alt i clar – que, per contra, els aproximadament 3 quilòmetres de la carretera N-260 entre el poble de Portbou i els límits de frontera administrativa entre el Regne d’Espanya i La República francesa continuen en molt mal estat sense que les autoritats competents de Fomento de Madrid (responsables competents) no facin ni.un pas de pardal per arrranjar-la. Per dignificar untram de carretera que és una de les entrades a l’Estat espanyol
Tot això, tot aquest episodi només es pot definir com una vergonya en majúscules i una discriminació més del govern i la superestructura espanyolista cap a Catalunya. Si aquestes 3 quilometres es trobessin en una Comunitat Autònoma de l’Espanya de matriu castellana ja hi hauria –feta fa anys- una mena d’autovia; però, es clar, com aquest trajecte es troba a l’Alt Empordà, a Catalunya resta completament bandejat. Després, encara, alguns, resten astorats i esmaperduts perquè “volem marxar” .