El passat 15/10/2015, a l’estació del tren convencional de Celrà (línia R-11/RG1), va succeir un fet molt lamentable i denigrant; un nadó i la seva avia van resultar ferits, en caure sota el tren, perquè l’estació només disposa d’andana (normalitzada) per a un tren curt.
La greu desgràcia social de les deficients condicions de les andanes, sobretot en el tram entre Girona i Portbou, és quelcom que clama al cel. El problema de Celrà es repeteix en massa estacions de la línia R11/RG1, com per exemple a Colera, en què els trens dobles no disposen de prou andana digna; però el cas més flagrant i alarmant el tenim a Portbou, en què cap andana està en condicions per pujar al tren amb normalitat, la qual cosa provoca que molta gent d’edat avançada o amb problemes de mobilitat no pugui fer servir el transport públic ferroviari i es vegi obligada a dependre dels cotxes privats dels fils, cosa que és causa d’una pèrdua important de qualitat de vida
A banda de les andanes, les assignatures pendents de la línia R-11/RG1, especialment en el tram gironí, són el mal estat de la catenària, les, molt insuficients, interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda i manca general de manteniment de la infraestructura. A més, a Catalunya hem de començar a valorar de debò la gran funció social del transport públic, especialment el tren convencional: hauria de ser una autèntica prioritat social amb tots els ets i uts.