És bàsic maximitzar i treure més profit del tren convencional de proximitat. A més, això és perfectament compatible amb el tren d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a divendres, a les 6’23 h. del matí, arriba de buit a Portbou; doncs bé, aquest tren hauria de poder incorporar passatgers, ja des de Figueres, tot sortint de la capital altempordanesa, a les 5:55 h. i arribar fins a Cervera de la Marenda, per desprès tornar a sortir de Portbou a 6’30 h. cap a Barcelona. A més, també s’hauria d’aturar a Colera i a Vilajuïga; en aquest darrera estació podria recullir viatgers de les poblacions de Pau, Palau Saverdera i, sobretot, de Roses. El que no pot ser, de cap de les maneres, és el que fa el govern espanyol del PP : tot per l'AVE i la resta com si no existís. Cal actuar amb l’idea de col•laboració ferroviària transfrontera de proximitat, vinculada, amb la necessària (urgent) millora i/o modernització de tota la xarxa ferroviària catalana convencional, tant pel que fa a rodalies com a regionals
El tren de proximitat i la millora de la xarxa
|
- Publicitat -
Publicitat