Edició 2192

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de juliol del 2024
Edició 2192

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de juliol del 2024

El tren convencional, el territori i el canvi climàtic

|

- Publicitat -

El  passat  11  de  febrer  d’enguany es  va  confirmar  una bona  notícia ferroviària a la línia R11:  hi ha hagut un increment de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquesta millora  de les comunicacions ferroviàries entre Catalunya  Nord i Catalunya Sud és el fruit de molts anys de lluita i mobilitzacions dels  usuaris  del territori juntament amb les  associacions  -Defensem el tren de l'Empordà/IAEDEN, UTPP ,PTP  i FNAULT-,  els  ajuntaments de  la  contrada  i  la tasca  dura  i pegadògica   a favor  del tren dels polítics de  proximitat, com per  exemple  el  senador  de les  comarques gironines per  ERC, Jordi  Martí, el  qual ha  defensat,  ha bategat d’una forma  diàfana   a  favor  del  tren convencional  i  la  mobilitat sostenible, a la cambra  alta  espanyola  a Madrid .  Cal tenir molt present que el tren convencional és el millort mitjà de transport per tal de lluitar amb efectivitat contra el canvi climàtic .

Publicitat

El tren convencional, social i transfronterer, juntament amb l'AVE/TGV més que mai han de ser complementaris., però cal evitar, de totes totes, que les grans inversions a l'alta velocitat no provoquin bandejament el tren convencional, i molt menys el tren convencional social i transfronterer. La R11 i la RG1 ben modernitzades i ben coordinades amb els trens TER de la Regió d'Occitània de la SNCF tenen molt de recorregut. La complementarietat ferroviari a la zona transfronterera de Portbou/Cervera és la clau de volta d'una bona mobilitat ferroviari i humana entre Perpinyà/Figueres i més endavant Narbona/Girona, per la costa . Aquest tren social de proximitat, -a diferència de l'AVE/TGV- té/ ha de tenir la funció de relligar tot el territori i exercir d'element indispensable de l'equilibri territorial Això cal que ho entenguin els nostres polítics empordanesos, gironins, catalans, espanyols, rossellonesos occitans i francesos, i, en general, per tot el teixit associatiu de l'anomenada societat civil, molt influïda negativament per la mobilitat antiga i malgirbada i irracional del vehicle privat .

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut