Desprès d’haver-nos venut, a bombo i plateret, les excel•lències d’unes inversions d’ADIF per solucionar definitivament els problemas del Pont del tren de d ela línai R-11 al municipi de Colera (Alt Empordà) ; i desprès d’unes obres relativament curtes atesos el problemas d’aquest important pont de la línea fèrrea; un servidor no hi entèn res i voldria una explicació, seriosa i detallada, del que està passant aquesta bàsica infraestructura ferroviària de la línia R-11 .Realment, no comprenc que desprès de mesos d’una obres ( festes amb molt poca transparència) encara actualment a finals de juliol de 2018, tots trens que passen per aquest pont haguin d’anar a a velocitat molt reduïda de 30 quilometres/hora. Ës normal això ? Jo no ho veig gens clar? És segur aquest Pont del tren de Colera? A més , cal tenir molt en compte que en el tram gironí , i sobretot, altempordanès, de la R11 es van fent petites obres, però gens coordinades amb el conjunt de la línia i la millora dels trens i horaris.I sense parlar de no tenir cap mena de voluntat política per solucionar la greu qüestió de les interconnexions Portbou/Cervera.
És una vergonya en majúscules l’erràtica política d’Adif, Renfe, el Ministerio de Fomento i en general de l’Estat espanyol en relació amb el tram gironí de la estratègica línia del tren convencional R-11 entre Barcelona-Portbou-Cervera. Ara, per exemple, s’anuncien –amb, com a mínim, més de cinc anys de retard- unes importants inversions en millores a l’estació de Portbou; .ja veurem quan s’inplementaran, quan es posaran en marxa. Ara bé el binomi Renfe/Adif, Fomento i l’Estat espanyol hauria de tenir una idea general dem la mobilitat en aquesta línia , molt social , molt important i molt estratègica, de la R-11/RG1 . Senyors de Madrid : cal no oblidar el soterrament de l’Estació de Figueres del centre de la ciutat, la transformació de l’estació de Vilajuïga en l’estació integral de la badia de Roses, convertir l’estació de Llançà també en l’estació del Port de la Selbva, i treure la “ferralla ferroviària” que fa anys i panys esta abandonada a l’estació llançanenca, solucionar de debò la qüestió, po clara, del pont del tren de Colera i, el més important, posar fil a l’agulla , amb molta voluntat política a lña qüestió vital de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Sense solucionar aquest punts bàsics – encara hi ha moplta més feina- la rendibilitat, social, econòmica i territorial, de les línies R-11 i RG1, continuarà essent molt baixa i la infraestructura , amb un gran potencial , molt desaprofitada.