La passada legislatura, la publicitat institucional va estar marcada per una “forta contenció” pressupostària, segons va reconèixer el passat divendres el conseller de la Presidència, Francesc Homs. Per això, en la nova legislatura que acaba de començar, el Govern vol “prioritzar millor” la inversió en el camp publicitari, per la qual cosa s’ha proposat modificar la llei que el regula.
Segons va assegurar Homs en compareixença parlamentària, un dels objectius del canvi normatiu és garantir un “mínim inversor”, especialment per a la premsa de proximitat, la qual habitualment té un accés més restringit que els grans mitjans a les campanyes institucionals de les diferents administracions.
D’altra banda, en el darrer butlletí vam publicar la notícia que els ajuts estructurals a la premsa en català es mantenen i la resta de subvencions als mitjans de comunicació es suprimeixen. La notícia va tenir repercusió a la xarxa amb una colla d’opinions, de tal manera que el conseller de la Presidència, Francesc Homs, va sortir a pas anunciant que continua la línia de subvencions estructurals vinculades exclusivament a l’ús del català, que s’atorguen proporcionalment d’acord amb uns criteris preestablerts (difusió, format, àmbit del mitjà…) i que el Govern ha decidit suprimir la resta de subvencions als mitjans de comunicació (subvencions per a projectes).
El secretari general de Mitjans de Comunicació, Josep Martí Blanch, ha comunicat a través del seu twitter el següent missatge: “#portaveuHoms Impulsarem canvis en la llei de la publicitat institucional per garantir la inversió en mitjans de proximitat”.
Podeu seguir una selecció de noticies, articles i comentaris sobre Comunicació, Premsa, Màrqueting i Publicitat al meu web: www.estanis.cat