Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024
Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024

El Front per aturar la LOMCE s’amplia i avança

|

- Publicitat -

Avui hem signat un document/manifest “10 raons per rebutjat la Llei Wert”. L’hem signat conjuntament amb UGT, CCOO, STES, CEAPA, PSOE, CiU, PNB, IU-ICV, Geroa Bai, Compromís i Nueva Canaria.
La conclusió del Manifest es resumeix en l’exigència compartida per tots els signats de retirada de la llei i la reclamació de l’inici d’un procés de negociació. Com més ampli sigui el front d’oposició, més contundent i clara serà l’oposició i menys legítima la possible aprovació via majoria absoluta. Unitat d’acció i mobilització, heus ací la fórmula per fer enrere aquest projecte de llei tan reaccionari.
Adjunto els 10 punts del Manifest, les 10 raons:

Publicitat

1. Incapacitat del Govern per buscar un consens en matèria d’educació que pugui donar estabilitat al nostre sistema educatiu, que menysprea la comunitat educativa i els interlocutors socials i polítics amb qui no s’ha comptat mai, llevat que no fos per demanar-los adhesió al projecte de llei.
2. Instrumentalitza les legítimes aspiracions de millora del sistema educatiu per imposar una contrareforma segregadora i intervencionista, que resulta inútil per resoldre els problemes reals de l’educació.
3. Manca d’una memòria econòmica creïble suficient i deixa a un dubtós finançament europeu la cobertura dels crèdits que genera la reforma.
4. Conculca el principi d’igualtat d’oportunitats en produir la segregació prematura, permetre la publicació de rankings i afavorir l’exclusió de l’alumnat amb dificultats.
5. Promou un sistema de revàlides amb efectes punitius enlloc de formatius, que genera desconfiança envers el professorat i limita la formació integral de l’alumnat.
6. Devalua el sistema de Formació Professional, mancat d’impuls i recolzament, i organitza una classificació d’assignatures arbitrària, amb una ordenació acadèmica incongruent i antipedagògica que deixa fora del curriculum importants àrees formatives com l’EpC i altres imprescindibles per a la formació integral de l’alumnat.
7. Nega la diversitat lingüística de les CCAA amb llengua pròpia i atempta contra el model d’immersió lingüística que garanteix el coneixement del català i el castellà en finalitzar la formació i que ha estat fonamental per a la cohesió social i la convivència lingüística a Catalunya.
8. Imposa la recentralització educativa en promoure un canvi en la distribució de les competències i atorga al govern de l’Estat el control total de certes àrees estructurals i una major capacitat per determinar el curriculum i les noves revàlides.
9. Limita la participació de la comunitat educativa en buidar de competències els conselles escolars i postula una autonomia dels centres intervencionista pel que fa a les condicions laborals dels treballadors.
10. Malmet l’acreditada equitat del sistema educatiu públic sense millorar-ne la qualitat i instal•la un model educatiu elitista, economicista i impropi d’un Estat aconfessional.
 

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut