És una vergonya en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol no li interessa fer la necessàries inversions que si que es fan en d’altres territoris, de matriu castellana, de l’Estat espanyol.
De fet, la línia R-16 té molts problemes de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això ho han denunciat els treballadors, els sindicats del sector), però el problema de fons és tot el tren convencional de Catalunya, en què ADIF i RENFE, són els que tenen les competències. El ferrocarril convencional a casa nostra es troba totalment abandonat. És el model colonial que ens vol imposar l’Estat espanyol a Catalunya. En les línies que jo faig servir, la R-11 i la RG1, es pot comprovar d’una forma fefaent que el material mòbil és vell i no es repara Ja no parlem de la catanària.. Fins i tot he comprovat personalment que un tren amb un vidre escardat, per problemes de vandalisme i manca de seguretat, al dia següent continua igual de malament.
El tren convencional a casa nostra és un sector estratègic vital. És un sector imprescindible i socialment molt necessari per poder articular una economia veritablent productiva i amb possibilitats de fer possible la, indispensable, reforma horària. L’Estat espanyol, amb molta mala llet jacobina, està fent tot el possible per boicotejar i crear el caos en la xarxa ferroviària convencional catalana . El govern i els ciutadans de Catalunya no ho podem tolerar de cap de les maneres., ni un minut més.