Voldria comentar el Programa de TV3, 30 minuts “Destinació Rodalies” del pasat diumenge 16/09/2018.
És indignant que no s’hagi comentat res dels problemes estructurals de la línia de trens regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament amb la línia RG1- és molt estratègica perquè, a banda, d unir Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també és una línia transfronterera que, per sentit comú, haria de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i Narbona, amb enllaços cap a Tolosa i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó. Per altra banda, la línia R11 -ben coordinada amb la linia RG1-i unes futures línies dels antics carrilets de Girona -al Baix Empordà- (la possible futura anella ferroviària de les Gavarres) és molt estratègica perquè és una línia molt vinculada amb el turisme i que hauria de permetre reduir el trànsit de cotxes i camions per una zona con és el corredor entre Barcelona i Montpeller cap a París, Alemanya, Itàlia i centre Europa.
Lògicament, aquestes crítiques a l’oblit d’esmentar els problemes estructuals de la R11 no vol dir, no implica que consideri el programa -del passat 16 de setembre, -destinació rodalies- molt interessant. També considero que els problemes de l’àrae matropolityana de Barcelona en l’pambit del ferrocarril convencional són molt greus; per exemple el punt negre de Moncada i Reixac, que també té una influència molt negativa en el conjunt de la R-11, els problemes a Hospitalet, estació d’inici i destinació dels trens de la línia RG1 ( encara qu de fet la línai RG1 va des de Blanes a Figueres i Portbou) . A més , per altra banda, les línies regionals R3 de Barcelobna a Puigcerdà ( amb via ínica) i R16 la línia de Batcelona a Tortosa ( amb un tram de via única) i amb unes polítiques molt malgirbads en el sentit de voler treure el tren de proximitat a diverses poblacions costaneres importants com per exempler Salou, necessiten reformes i millotres molt importants.
En síntesi, el programa Trenta Minuts¡ de TV3 Destinació Rodalies del passat 30 de va estar molt bé , molt correcte i va expressar el malestar de molts usuaris de molts ciutadans de Catalunya per l’estat lamentable d’estacionms , catenàries així com dels trens de RENFE a Casa nostra; ara bé, aquest programa s’hauria d’haver complementat amb una reportatge/explicació sobre ls situació de greus amncances de la línia de tren convencional més estratègica de tot Catalunya, la R11. Especialment considero que va ser una gran mancanca que no s’esmentés el tram transfronterer de la R-11 Girona-Figueres-Portbou-Cervera de la Marenda i la problemàtica que no acaba de solucionar-se per manca de voluntat política, de les tercermundistes interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera de la Marenda.