Edició 2192

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de juliol del 2024
Edició 2192

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de juliol del 2024

Destinació rodalies i l’oblit de la R11

|

- Publicitat -

Voldria comentar  el  Programa de TV3, 30 minuts “Destinació  Rodalies”  del  pasat  diumenge 16/09/2018.

Publicitat

És  indignant que no s’hagi  comentat  res dels problemes  estructurals de la línia de trens  regionals (també són rodalies) més estratègica de totes; la R11 Barcelona-Girona-Figueres,Portbou-Cervera. La línia R11 -juntament  amb la línia RG1-  és molt estratègica perquè, a banda, d unir  Barcelona, el Vallès i i les comarques gironines, també  és una línia  transfronterera que, per sentit  comú, haria  de reestructurar-se i enllaçar Barcelona,Girona,Figueres-Portbou-Cervera,Perpinyà i  Narbona, amb enllaços cap a Tolosa  i cap a Montpeller-Nimes-Avinyó.  Per altra banda, la línia R11 -ben coordinada amb la linia RG1-i unes futures línies  dels antics  carrilets  de Girona -al Baix Empordà- (la possible futura anella ferroviària  de les Gavarres) és  molt estratègica  perquè  és una línia molt vinculada amb el turisme  i   que hauria  de permetre reduir el trànsit  de cotxes i camions per una zona  con és  el corredor  entre Barcelona i Montpeller  cap a París, Alemanya,  Itàlia i centre Europa.

Lògicament, aquestes  crítiques  a l’oblit  d’esmentar  els  problemes estructuals   de la R11  no  vol dir, no  implica que  consideri  el  programa -del passat  16  de setembre, -destinació  rodalies-  molt interessant. També considero  que els problemes  de  l’àrae matropolityana de  Barcelona  en l’pambit del ferrocarril  convencional són molt greus; per exemple  el punt negre de Moncada i Reixac, que també  té  una  influència molt negativa  en  el conjunt  de la R-11, els  problemes a  Hospitalet, estació  d’inici i destinació dels trens de la línia  RG1 ( encara qu  de fet  la  línai RG1 va des de  Blanes a Figueres i Portbou) . A més , per  altra  banda, les línies  regionals  R3 de Barcelobna  a  Puigcerdà ( amb  via  ínica)  i R16  la  línia de  Batcelona  a  Tortosa ( amb un tram  de  via  única) i  amb unes polítiques  molt  malgirbads  en el sentit  de  voler treure  el tren de proximitat  a diverses  poblacions costaneres  importants com per exempler  Salou,  necessiten reformes  i millotres  molt  importants.

En síntesi, el  programa  Trenta  Minuts¡ de  TV3  Destinació  Rodalies  del passat  30  de  va  estar  molt  bé , molt  correcte  i  va expressar  el malestar de  molts usuaris  de molts ciutadans  de  Catalunya  per  l’estat  lamentable  d’estacionms , catenàries així com dels trens de RENFE a Casa nostra; ara  bé, aquest  programa  s’hauria d’haver  complementat amb una reportatge/explicació  sobre  ls situació  de greus  amncances de la línia  de tren  convencional  més estratègica  de  tot  Catalunya, la R11. Especialment considero que va ser una gran mancanca que no s’esmentés el tram  transfronterer de la R-11 Girona-Figueres-Portbou-Cervera de la Marenda i  la  problemàtica  que  no acaba de  solucionar-se  per  manca de  voluntat  política, de les  tercermundistes interconnexions  ferroviàries  entre Portbou i Cervera  de  la Marenda. 

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut