Decathlon i Lidl són dues grans marques/empreses molt conegudes pels consumidors d’arreu de les comarques gironines i de tot Catalanunya en general; però el més important és que aquests dos “gegants” recentment han oficilitzat que a partir del 2021 disposaran a la zona d’activitats logístiques del Port de Barcelona d’uns grans centres/magatzems per distribuir els seus productes a tot el Sud d’Europa . Amb aquesta operació ,la francesa Decathalon -dedicada a vendre productes del món de l’Esport- i l’Alemanya Lidl -destacada empresa dedicada al món dels supermercats d’alimentació, i més concretament a l’àmbit de l’anomenat “hard discount” ens transmeten un missatge molt clar : tenen confiança en Barcelona i Catalunya, malgrat les campanyes destructives de l’anomenada “Espanya Global” que pretés explicar arreu del món que Catalunya, a hores d’ara, és el súmnum de la inestabilitat .
Amb aquesta encertada decisió d’aquests dos “monstres” econòmics europeus es posa de manifest que el món empresarial del vell continent considera que el model d’economia inclusiva de casa nsotra és molt més equilibrat i de futur que no pas el model d’economia extractiva del “gran Madrid” i, per extenció de l’imperi castellano/espanyol. En síntesi, al meu entendre considero que els catalans hem, de valorar molt més la gran situació estratègica de Catalunya en l’àmbit de la geografia econòmica europea. Catalunya és la clau de volta del Sud d’Europa i de la Mediterrània occidental . Catalunya, a més de ser un país molt ben situat en el mapa es complementa amb unes bones universitats i un tant per cent important de coneixement de llengües estrangeres; potser, les dos principals assignatures pendent serien la manca d’una bona formació professional i, sobretot, la manca d’una mobilitat ferroviària integral, tant per a meercaderies com per a viatgers.