Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Contes d’en Jan Bosch 195 Digues-me, que fas aquí? 14

|

- Publicitat -

Digues-me, que fas aquí? 14

Publicitat

Catorzena part

SEC 26 EXTERIOR  – CARRERS DE GIRONA – MITJANA NIT

Guillem (per a si mateix)

No sé per quina raó estic fent aquesta volta per la part vella de Girona tot i que a mi m’agrada caminar en la nit a la recerca d’idees i d’imatges noves.

Va abaixant pel carrer la Força fins que, després de passar per davant del museu dels jueus, s’atura quan li apareix el nom del carrer Dr. Oliva i Prat. Està a prop del pis on viu la professora  Verònica. Les finestres del seu pis tenen llum encara.

Guillem (per a si mateix)

Que deu estar fent  darrere aquells vidres? Podria aprofitar per pujar i demanar-li els meus poemes.

S’acosta a la portalada on viu ella i quan està per trucar s’atura. Queda quiet. Es frega els ulls i en acabant s’estira l’orella.

 

Guillem (per a si mateix)

Si truco i pujo, ja sé que passarà.

FLASHFORWARD

L’acció transporta en Guillem dins del pis. Abans, mentre puja l’’escala s’imagina que ell i la Verònica estan ballant en la sala d’estar del pis al ritme de Whitney Houston  “I will always love you”. Però no hauria de córrer tant perquè primer arriba, es saluden en el menjador de sostres alts i seuen al sofà.

Verònica

Hola, Guillem, maco. Quina sorpresa tan agradable en un moment prou difícil per a mi, ja que no em surt res en els meus contes.  Em vens de primera.

Li portarà un whisky.

Guillem

Passava per aquí prop. Vinc d’un concert amb els amics. He pensat que podries retornar-me els meus poemes i si vols fer-me algun comentari i que m’indiques on creus tu que he fet errors.

Verònica

(hi ha un encreuament de mirades)

Ara te’ls porto i t’ho dic. Però quina pressa tens?

Ella començarà a despullar-se de seguida.

Guillem

No hi ha dubte que ets molt maca però he vingut a parlar de poesia i dels teus contes. Jo els he llegit i…

Li farà venir salivera a en Guillem.

Verònica

Aprofitem primer l’ocasió del plaer. En acabat, ja parlarem de la sensualitat dels poemes teus.

S’acabarà de despullar a prop d’ell.

Guillem

(es frega les mans. Al final posa els braços creuats a l’alçada del pit i amb els dits polses de les mans cap dalt)

T’he dit que no vull sexe. No insisteixis. Ja sabia jo que.

Guillem mira el mòbil. Es força tard, més de dos quarts de dues de la matinada.

Guillem (continuació)

Demà tinc feina. He d’estudiar per l’examen de filologia comparada.

Se n’anirà cap a la porta principal i fotrà un bon cop de porta i marxarà del pis.

FINAL FLASHFORWARD

Guillem

No! No has de pujar. A fer punyetes els poemes, que se’ls posi on la càpiguen.

S’allunya. Camina de pressa. Troba un sense-sostre dormint sobre uns cartons a sota d’unes voltes. Se’n va cap on té aparcat el seu Fiat 500.

SEC 27 INTERIOR – PIS VERÒNICA – MITJA NIT

Verònica està asseguda davant de l’ordinador. Té diversos documents oberts en cadascun dels quals hi ha un tros d’un conte. També té Internet amb cinc finestres obertes, dos són del Drive i dos més de diccionaris. L’altra d’informació diversa.

Verònica

(es mossega el llavi inferior)

Uf, que ràbia!  El text ha quedat desordenat i poc clar.

La Verònica atura l’activitat d’escriure. Es prepara un porro. Quan el té ben enrotllat, l’encén i  comença a fumar.

Verònica

Tan de pressa que capto els errors en el que escriuen altres escriptors i sóc incapaç de comentar i fer bons assenyalaments de redacció en els meus. Semblaria que a l'hora d'escriure els coneixements m’haguessin fet un parany amagant-se.

Verònica

(fent crits a si mateixa obrint força la boca)

No te n’adones, tia, que el personatge del conte és intel·ligent però dèbil. El portes com si no

es pogués soltar. No sembla una persona agradable. El perfil del personatge ha de semblar a un professional de la literatura que provoca infidelitats en altres parelles; així aconseguiràs  tensió i que el text guanyi en intriga i no sigui lineal.

Des d’aquell moment, ella va posant Highlight colour en trossos del text. Groc on no s’escriu des de la interioritat del personatge; verd on troba llocs comuns; taronja on troba un tros massa calmat i retòric; violeta on hi ha rimes internes. En algun moment comença a venir-li son cap a les tres de la matinada. Apaga l’ordinador i llums. Es despulla i s’estén sobre el llit.

Queda adormida boca terrosa, el cap en direcció a un costat, els braços sota el coixí i les cames estirades.

Continuarà…

Joan Guerola

Publicitat

Opinió

Minut a Minut