Cap utilitat per els bisbalencs
Des de la meva posició actual com a ciutadà de La Bisbal , que tant si tinc d’anar a Girona , per gestions que no puc fer a La Bisbal , com si tinc que anar a l’Hospital de Palamós , perquè l’ICS m’obliga , voldria intentar fer una reflexió de les avantatges que pot representar per els bisbalencs , ( que al cap i a la fi , tindríem de ser els que poguéssim decidir la conveniència , i quina opció es la mes favorable als interessos de la comarca , junt amb els pobles afectats ).
Si tal com es previst per el Sr. Nadal , aquesta autovia en arribar a Bordils, a de creuar el riu Ter, i a Medinya enllaçar amb l’autopista A-7, voldria que els que tant reclamant l’esmicolament del territori , tant per el Nord com per el Sud, quin avantatge es tindrà , si des de La Bisbal s’ha de fer un recorregut que no va en direcció a Girona , i a Bordils s’ha de sortir per continuar la carretera que tenim actualment; voldria saber si es millorarà el temps que en aquest moments i amb les normes de trànsit , referent a la velocitat , seran equivalents al perjudici global que representarà per a tota la comarca del Baix Empordà , tan en lo que fa referència al mediambient , com al territorial , com en el econòmic . Els bisbalencs, que vulguin anar a Girona , faran el mateix recorregut que ara , perquè serà mes directe.
No vull fer cap comentari , referent al comerç, ja son prou grans per saber el que els convé, però si no hi ha un mínim de consens , malament per ells i per tots.
Aquesta Autovia, no son la gent dels Baix Empordà que la reclamen , ,però si que algú a tirat l’ham. perquè es manifestin per d’aquesta manera tenir motius justificats per al·legar que els bisbalencs volen “l’autovia” , quan això no es veritat; els que la volen son els forasters que en trauran beneficis , que mai sabrem exactament qui son , tot i que ho podem intuir , i que no serè jo qui ho digui , però que de ben segur , que com que la peça es grossa , hi ha molta tela per tallar i repartir.
Quan hom llegeix coses com aquesta, quan el “projecte d’interès” es mes llarg del normal , (17’5KM, entre Vulpellac i la Pera ), ja no se que pensar : . Un dels factors externs que, explicava Nadal, ha afavorit el posicionament sud, és la importància demogràfica de Corçà i de la Bisbal per sobre de la de Forallac i Cruïlles. A més, explicava que qui realment necessita aquesta obra és el trànsit diari de repartiment de mercaderies i no “els caps de setmana, els barcelonins o, els turistes, a l’estiu”..
Nadal esperava, finalment, que Forallac “entendrà que hem fet un esforç per millorar algun dels temes que el preocupaven” i dirigia el següent missatge a l’alcalde Josep Sala: “respecte a Fonteta, tindrà menys impacte la variant que no pas el polígon”.
Crec que no son raons de pes, que justifiquin la imposició de una espoliació de magnituds catastròfiques , per el futur del Baix Empordà i els seus ciutadans .
Màrius Viella La Bisbal d’Empordà 1-8-2009 T/. 972640762
Cap utilitat per els bisbalencs
|
- Publicitat -
Publicitat