Ara que gràcies a l'esforç i voluntat política dels ajuntaments de la zona transfronterera, d'altres institucions polítiques supramunicipals i de la força cívica de les entitats a favor del tren convencional, les interconnexions de la ,línia R11 entre Portbou i Cervera s’han incrementat força en relació amb un millor aprofitament dels trens de retorn, tant de la SNCF com de la RENFE. Cal tenir presnt que encara a l’any passat el primer trem que arribava a a Portbou de la SNCF des de l’Estat francès ho feia a les 11’29h i a partir del juny de 2019 ho farà a les 8’46 h. Doncs bé, ara seria el moment de donar un nou impuls ferroviari, en que els horaris de trens convencioanls entre Rodalies de Catalunya i la Regió d’Occitània i RENFE/ADIF RFF/SNCF estiguessin més ben coordinats; així mateixla intermodalitat i coordinació entre el tren convencional i el bus esdevingués una realitat palpable.
D'aquesta manera, en el tram entre Girona i Portbou/Cervera de la Marenda existeixen 4 estacions d’enllaç, que caldria aprofitar en benefici de tots els ciutadans. Aquestes quatre “peces clau”, que amb un cost molt poc elevat, implicarien una millora substancial de la mobilitat serien Llançà; la qual hauria d’esdevenir l’estacio del Port de la Selva, Selva de Mar i Cadaqués. Vilajuïga; amb un gran potencial d'esdevenir un “hub ferroviari” i reconvertir-se en l’estació integral de la Badia de Roses..Camallera; hauria de ser l’estació de l'Escala i Flaçà; la gran potencial estacio del.Baix Empordà, caldria quye donésun servei millor a importants poblacions com La Bisbal, Palamós, Palafrugell o Platja d'Aro. Tot això hauria d’ implicar que els trens de mitja distància s'haurien d'aturar a Vilajuïga i Camallera; i que més trens MD i de la RG1, en comptes de quedar-se a Figueres, haurien d'arribar fins a Portbou-Cervera de la Marenda .