L’estiu a Catalunya i –particularment- a la Costa Brava significa que comença una activitat frenètica que al llarg dels darrers 60 anys ha anat canviant i evolucionat d’una manera molt important. Un d’aquests canvis ve representant pel subsector del turisme pesquer o “pesca/turisme” .Una activitat complementària del sector -dur i ancestral- de la pesca que pot ajudar a compensar les dificultats econòmiques de molts pescadors i ,alhora, que pot representar un millor coneixement -per part del turisme europeu- de la nostra meravellosa mediterrània, del nostre litorial català i de totes les seves riqueses naturals i paisatgístiques.
El turisme pesquer o “pescaturisme” és una activitat força nova a casa nostra. És una experiència única i, al mateix temps, una manera de treballar per la sostenibilitat dels recursos del propi sector pesquer. Es una autèntica oportunitat per arribar a disposar d’una major diversificació, per tal d’aconseguir una millora econòmica i, alhora, per a promocionar uns productes pequers d’alta qualitat ,a voltes escassos; i tot això ben vinculat, ben coordinat, ben relacionat amb el sector de la restauració i l’hosteleria de qualitat. Cal remarcar que Catalunya és un dels llocs que més pot i vol potenciar aquest tipus de turisme; tot i que a vegades no és tan senzill perquè potser el pescador ,e l petit empresari que s’ho vol dedicar no acabar de trobar el suport i les ajudes necessàries per portar-ho a terme. En aquest sentit penso que, potser, s’hauria de fer més publicitat institucional del subsector cap al potencial client/turista; sobretot, que el turista europeu tingués les màximes facilitats possibles per contactar amb les barques que s’hi dediquen i poder gaudir de la nostra natura marítima d’una manera esplèndida. No hi ha dubte que el turísme pesquer -a l’estil del que va començar a ser el turisme rural en terra- és una activitat molt intel.ligent que sorgeix com a opcioó complentària d’ocupació per completar les rendes d’un sector vinculat a un ofici tradicional com és el de pescador. Lógicament, també un major impuls del ”pescaturisme” ha de significar una millora del sector turístic en general, com a alternativa a un “monocultiu” de turisme de sol i platja – i a voltes d’alcohol i sexe- de poca qualitat, i ja molt “mastegat”. Cal promocionar molt més el turisme pesquer.