Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024
Edició 2183

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de juliol del 2024

AENA espolia els treballadors d’El Prat amb el parking

|

- Publicitat -

Dels 14.000 treballadors de l’aeroport del Prat, més de 10.000 estan abonats a l’aparcament instal·lat per a ells. Les condicions fins ara eren prou assumibles: podien adquirir un abonament  (des de l’any 2000 s’ha anat incrementant) per a trenta entrades sense termini d’utilització. No obstant, ara, aquest tipus ha quedat substituït per un abonament que caduca al cap d’un mes, la qual cosa perjudica molt a tots els treballadors i sobretot a qui té un contracte eventual o parcial que no treballa cada dia o bé ho fa en hores en què no hi ha transport públic.
Mesures abusives i d’afany recaptatori d’AENA que plouen sobre mullat. Efectivament, a  més que el parking del Prat és el més car de tots els que estan destinats als treballadors dels diferents aeroports (a Valladolid, per exemple, els costa la meitat), val  a dir que a l’aeroport de Barajas no s’ha modificat res. Es a dir, els treballadors de l’aeroport de  Madrid continuen amb el mateix sistema, de la qual cosa evidentment ens alegrem. Però indigna el greuge! Es  inacceptable que les mesures recaptatòries abusives se centrin a Barcelona. AENA defuig qualsevol responsabilitat social, certament. A diferència de Seat (9.000 treballadors directes, als quals cal afegir 3.000 més d’indústries proveïdores) que instaurà el transport col·lectiu per als seus treballadors i també per als de les empreses proveïdores i va habilitar grans zones d’estacionament, AENA actua amb una mentalitat colonial, aliena a les necessitats dels seus empleats i del territori, que concep El Prat com un subsistema depenent en tot i per a tot de Madrid.
I els treballadors… sous baixos, contractes precaris, pèrdua de drets laborals, amenaces d’acomiadaments i, per acabar-ho d’adobar,  espoli, afany recaptatori desaforat.
D’aquí que avui mateix ja hem registrat un seguit de preguntes adreçades al govern perquè les respongui. El govern ha de donar explicacions del perquè de les modificacions dels criteris, del perquè AENA es tanca en banda a negociar, del perquè AENA ho aplica a l’aeroport del Prat i no pas al de Barajas, del perquè AENA no assumeix les seves responsabilitats socials… Respostes que altrament, ho sabem prou bé, estaran ben allunyades d’una realitat que ells no reconeixeran, però que ve generat per  l’absència d’un model català aeroportuari independent contínuament negat per l’Estat. D’aquí que estiguem condemnats a tota mena d’arbitrarietats.
Els treballadors ja s’han mobilitzat. I hi tornaran. I els parlamentaris catalans hem de portar la denúncia al Congrés. Ens hi juguem diners i dignitat. I anar plegats! 

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

Minut a Minut