Dimecres vinent, tindrem l’oportunitat de plantejar-ho en una reunió que, finalment, hem aconseguit de fer possible amb el Ministerio de Fomento, però ara per ara la situació continua essent difícil de pair. Ens referim a la situació que pateixen els deu mil treballadors de l’aeroport del Prat que estan abonats a l’aparcament instal•lat per a ells després que AENA hagi modificat les condicions fins ara establertes amb una clara voluntat recaptatòria (fins ara podien adquirir un abonament per a trenta entrades sense termini d’utilització, però en canvi ara els caduca al cap d’un mes, la qual cosa perjudica, sobretot, a qui té un contracte eventual o parcial que no treballa cada dia o bé ho fa en hores en què no hi ha transport públic.
Ja ho dèiem en una altra ocasió que, més enllà dels sous baixos, contractes precaris, pèrdua de drets laborals, amenaces d’acomiadaments, espoli, afany recaptatori desaforat, discriminació respecte a d’altres aeroports, cap mena d’assumpció per part d’AENA de criteris de responsabilitat social. Efectivament, a diferència de Seat (9.000 treballadors directes, als quals cal afegir 3.000 més d’indústries proveïdores) que instaurà el transport col•lectiu per als seus treballadors i també per als de les empreses proveïdores i va habilitar grans zones d’estacionament, AENA actua amb una mentalitat colonial, aliena a les necessitats dels seus empleats i del territori, que concep El Prat com un subsistema depenent en tot i per a tot de Madrid.
Dimecres, reunió al Ministerio de Fomento. Hi assistirem representants de tots els grups parlamentaris catalans, però, d’entrada, arran de les iniciatives republicanes, el govern ens ha respost que els preus es fixen amb criteris de mercat, que estan per sota dels del centre de Barcelona, que no tenen per què fer-se responsables de les empreses que treballen a l’aeroport (4,16% dels ingressos del conjunt dels pàrquing), que no s’escau mantenir un diàleg amb els representants d’aquestes empreses, que els nous preus també entraran en vigor l’1 d’abril de Barajas i que no tenen previst “reconsiderar los incrementos de los abonos para el estacionamiento de los vehículos de los empleads de los aeropuertos. En definitiva, cap mena de responsabilitat social, en afirmar en resposta a la demanda republicana “los ingressos por utilización de los aparcamientos, como parte del ejercicio de la actividad de AENA, no tiene consideración de prestación patrimonial, sinó de preciós privados… (que) se fijan conforme a criterios empresariales de recuperación de costes y de mercado.
Aquesta és la situació a 48 hores de la trobada al Ministerio de Fomento.
a 48 hores de la reunió amb Fomento, AENA no afluixa quant al parking treballadors El Prat
|
- Publicitat -
Publicitat