No és cap secret dir que la política publicitària de San Miguel té un deix clarament unionista. Si d’altres cerveses catalanes centren les seves campanyes en elements de la cultura catalana i la seva geografia, cercant un fet diferencial amb altres cerveses de l’Estat, sense complexos per a mostrar d’on són i com són, forjant així la seva notorietat entre els catalans, San Miguel ha optat per mostrar-se als clients en una direcció totalment contrària. Un bon exemple és l’eslògan de “Ciudadanos de un lugar llamado mundo” o com ha elaborat campanyes de marcat to espanyol amb les seves músiques (com l’estrafolari King Africa cantant el Paquito el Chocolatero).
Ara, San Miguel ha fet públic a Twitter que retira la seva última campanya publicitària després d’una queixa de la ultradreta. Ha estat un tuit d’una coalició de grups d’extrema dreta, nacionals espanyols, ultres i euroescèptics (i que es presenten sona el nom Coalición ADÑ) que s’ha exaltat perquè a la campanya hi apareixia una noia que deia que a Benidorm hi ha una Herriko Taberna, el que vindria a ser una “taverna popular basca” on s’hi solen reunir els partidaris de la independència d’Euskadi.
Segons aquest grupuscle “San Miguel associa Benidorm amb l’entramat per a finançar a ETA” i demana que “es retiri” això sí, demanant-ho per favor.
Des del perfil oficial de San Miguel han publicat que els feien cas i que l’anunci era censurat per la mateixa empresa cervesera: “Volem demanar disculpes pel vídeo “Sempre és estiu a Benidorm” de #SanMiguelExplorers, que ja hem retirat. En cap cas hem pretès donar suport ni banalitzar el terrorisme, però entenem el malestar que ha pogut generar aquesta peça creativa i ho lamentem”.
Hola @toniperezbnd ¿qué le parece que @SanMiguel asocie Benidorm con el entramado para financiar a ETA?
Pida que lo retiren por favor#RespetaNuestroADÑ pic.twitter.com/vsPVf7ItIt— Coalición ADÑ (@ADNcoalicion) 18 d’octubre de 2018
Queremos pedir disculpas por el video “Siempre es verano en Benidorm” de #SanMiguelExplorers, que ya hemos retirado. En ningún caso hemos pretendido apoyar ni banalizar el terrorismo, pero entendemos el malestar que ha podido generar esta pieza creativa y lo lamentamos.
— Cervezas San Miguel (@SanMiguel) 18 d’octubre de 2018